ایزدی گفت: انبوه سازان در اولویت دریافت تسهیلات 50 میلیون تومانی هستند و در حال حاضر 3 بانک ملی ،ملت و رفاه اعلام آمادگی برای پرداخت تهسیلات کرده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران ،محمد سعید ایزدی در نشست خبری بازارچه حامیان سرزمین من، ایران، با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده از 12 اسفند ماه امسال گفت: گفت: به دنبال مصوبه دولت در مورد اعطای تسهیلات 50 میلیون تومانی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در مهرماه خوشبختانه ما این 7 خان را پشت سر گذاشته و توانستیم بانک مرکزی را ترغیب کنیم که این مصوبه را 22 بانک ابلاغ کند.

وی ا در ادامه افزود: بعد از شروع اعطای این تسهیلات توسط بانک ملت فکر نمی‌کردیم که بانک‌های دیگر با توجه به اینکه سال 93 در حال پایان است، مصوبه را ابلاغ کنند اما خوشبختانه بانک ملی 150 هزار سهمیه و بانک رفاه کارگران 2550 واحد تسهیلات نوسازی را ابلاغ کرد.

معاون  وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح کرد: : با اولویت‌بندی پرونده‌ها که عمدتاً انبوه‌سازان و تجمیع‌کنندگان هستند تلاش ما این است از میان پرونده‌های موجود بتوانیم سایر بانک‌ها را نیز برای همراهی بیشتر در خصوص این مصوبه در سال 94 ترغیب کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اظهار داشت: : اولویت پرداخت این تسهیلات انبوه‌سازان هستند و تلاش می‌کنیم تا هرچه سریعتر این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.
د:از ابتدای تشکیل دولت یازدهم نوسازی و بهسازی شهری در اولویت برنامه توسعه شهری قرار گرفت.
وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب تصریح کرد:سند ملی محیط زیست تدوین شده و بهسازی و نوسازی شهری موضوع مهم مملکت است.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه با بیان اینکه اولویت طرح جامع مسکن نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد است بیان کرد: این ضرورت باید به جامعه منتقل شود، اگر این گونه نشود در عمل خیلی موفق نخواهیم بود. با یک گردباد شهرهای ما به خطر می افتند چه برسد به اینکه سیل یا زلزله ای روی دهد.

ایزدی با اشاره به اینکه به این منظور ستادهای باز آفرینی شهری در استان ها تشکیل می شود، اظهار کرد:130 هزار هکتار بافت شهری کشور از سه معضل بزرگ فقر شهری، تاب آوری پایین و بحران هویت رنج می برند.

وی با بیان این که یک سوم جمعیت شهری کشور در این بافت ها زندگی می کنند افزود:بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

ایزدی با اشاره به برگزاری بازارچه حامیان سرزمین من ایران در عمارت مسعودیه تهران، گفت: این بازارچه تشکیل شده تا نهادهای مختلف مردم نهاد معرفی شوند و نقش آنها در فرآیند بهسازی و نوسازی شهری شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه این بازارچه بیست و یکم و بیست و دوم اسفند برگزار می شود، افزود: یکی از ماموریت‌های ما سرزنده کردن دوباره آثار تاریخی جامعه است، زیرا عمارت مسعودیه دومین مجموعه نفیس تهران پس از کاخ گلستان است.

وی با اشاره به اینکه دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات فقر این مناطق را برطرف کند گفت: نیاز به فعالیت های چند وجهی داریم تا شبکه همکاری گسترده ای را بین تمامی دستگاه ها و نهادهای مربوطه شکل بدهیم که در این میان نیاز به نهادهای غیر دولتی هم داریم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه با سه معضل در سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت فرسوده مواجه هستیم، گفت: فقر شهری، تاب آوری پایین و بحران هویت سه معضلی است که در ۱۳۰ هزار هکتار از محدوده های شهری با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت شهری کشور در این محدوده ها زندگی می کنند، تصریح کرد: بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان برای همکاری در این بخش اعلام آمادگی کردند، ضمن آنکه بانک‌ها هم به تعهدات خود عمل کرده و تسهیلات را در اختیار ساکنان می‌گذارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۹۷۴ محله سکونتگاه غیر رسمی در ۹۱ شهر شناسایی شده است، گفت: این محله ها ۶۰ هزار هکتار از شهرها را شامل می شود و بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در آنها سکونت دارند.

وی با بیان اینکه از این محله ها ۴۳۲ محله برای اقدامات عمران و بهسازی شناسایی شده است، اظهارداشت: روز گذشته مجلس مصوبه ای را برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم داشته است که بر این اساس، ۱۰ درصد از محل آزادسازی یارانه ها به سازمان فنی و حرفه ای اختصاص می یابد که ما می توانیم با همکاری مشترک از این منابع استفاده کنیم.

ایزدی همچنین با اعلام اینکه بانک ملی با فروش کارخانه ریسباف اصفهان به شرکت عمران و بهسازی موافقت کرده است، گفت: هیات کارشناسی ۵ نفره ای تعیین شده تا فرآیند فروش و قیمت گذاری این کارخانه تاریخی تعیین شود و ما هم پس از تملک آن را تبدیل به مجموعه فرهنگی برای مردم اصفهان خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار