دبیر شورای سیاستگذاری سینما هنر و تجربه گفت: ما زیاد دنبال بحث اعداد و ارقام در سینمای هنر و تجربه نیستیم بلکه بیشتر به دنبال افزایش سطح بصری و فرهنگ فیلم دیدن مخاطبان هستیم.

امیر حسین علم‌الهدی دبیر سیاستگذاری سینما هنر و تجربه در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص درستی چینش فیلم‌های نوروزی گفت: به نظر می‌رسد چینش خوبی است ،سینمای هنر و تجربه هم یک چینش دارد که امیدوارم با استقبال مخاطب رو برو شود.

وی در خصوص استقبال مخاطبان از فیلم‌های هنر و تجربه و بازخورد فیلم‌های این بخش در سال 94 عنوان کرد: یادمان باشد که سینمای هنر و تجربه سینمای متفاوتی است؛ به هر حال ما هم در سینمای اجتماعی حوزه سینمای هنر و تجربه به معنای خاص کلمه فیلم داریم فیلمهای متفاوتی با مضامین مختلف چه در حوزه مستند کوتاه چه بلند سینمایی چه فیلم خارجی روز و چه فیلمهای قدیمی مثل فیلم "گاو" و یا "اسب تورین" در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: تمام این فیلم‌ها متفاوت هستند؛ یک رنگین کمان متنوعی از فیلم‌های هنر و تجربه را برای اکران عید گذاشتیم که امیدوارم مخاطب از آنها استقبال کند ولی یادمان باشد، جنس مخاطب‌های ما با جنس مخاطب‌های سینماهای تجاری متفاوت است.

علم‌الهدی ادامه داد: ما خیلی دنبال بحث عدد و ارقام در سینمای هنر و تجربه نیستم ما بیشتر به دنبال افزایش سطح بصری و فرهنگ فیلم دیدن مخاطبان هستیم که به مرور اتفاقات خوبی خواهد افتاد هر چند در گذشته نزدیک هم اتفاقات خوبی افتاده است.

وی ادامه داد: هر سه فیلم اکران نوروزی در بخش خصوصی و مستقل ساخته شده است؛ مردی که اسب شد و روز مبادا در جشنواره فجر امسال جایزه بهترین فیلمها را گرفتند.

"پریدن از ارتفاع کنم" برگزیده منتقدان جشنواره برلین شد "آتلان" بهترین فیلم مستند جشنواره امسال و "زندگی جای دیگری" هم بهترین فیلم مستند سال 92 شد.

وی افزود: همه این مسائل مشخص می‌کند که بخش هنر و تجربه در همه بخشها حرف برای گفتن دارد و چیزی حدود 10 الی 15 فیلم کوتاه هم است که آنها هم رویکرد خاص خودش را دارد توصیه می‌کنم همه علاقمندان به سینما این رنگین کمان را تماشا کنند.

علم‌الهدی در خصوص استقبال مردم از گیشه‌ها در سال 94 گفت: به هرحال فعالان سینمایی آرزو می‌کنند که هر سال بهتر از سال گذشته باشند ولی برای موفقیت گیشه یا موفقیت اقتصاد در سینمای ایران باید چند اتفاق بیفتد که امیدوارم در سال 94 ضمن توجه به هزینه سبد فرهنگی خانوار بتوانیم نسبت به امسال که حدود 12 میلیون و 500 نفر به سینما رفتند این عده را در سال 94 به 14 میلیون نفر برسانیم که نشان می‌دهد سینمای ایران رو به رشد است.

علم الهدی در خصوص گاو گفت: همان جمله ای که حضرت امام در مورد این فیلم گفتند بیانگر همه چیز است این فیلم فیلمی متفاوت و جریان ساز در سینمای ایران به حساب می‌آید و می‌تواند 3 نسل قبل از انقلاب نسل بعد از انقلاب و حتی نسل دوم و سوم بعد از انقلاب را درگیر خود کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار