در 130 کیلومتری کرمانشاه روستایی بسیار زیبا با طبیعت شمال کشور در دل دامنه های زاگرس واقع شده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  ؛ خانه های این روستا در دل صخره های کوه ساخته شدند و به همراه رودخانه زیبا منظره ای چشم نواز را به وجود آورده اند.

درآمد اکثر مردم روستا از فعالیت‏های زراعی، باغداری و دامداری تأمین می‏ شود. تعدادی از ساکنان روستا در بخش خدمات و تولید صنایع دستی فعالیت دارند. عمدة محصولات زراعی روستای شمشیر شامل گندم، جو، شبدر، گوجه‏ فرنگی، توت فرنگی خیار و بامیه است و گردو، آلوچه، توت و هلو نیز از محصولات باغی است. جاجیم ‏بافی، موج‏ بافی، گیوه ‏بافی و توپ دوزی از صنایع دستی رایج این روستاست.

روستای شمشیر، روستایی کوهپایه ‏ای با بافت مسکونی متمرکز است که اکثر خانه‏ های آن در یک طبقه و با سقف‏های مسطح و به صورت پلکانی ساخته شده ‏اند، به طوری که سقف یک خانه حیاط خانه دیگری است.

روخانه پرآب گلال در جنوب روستای شمشیر و ارتفاعات شاهو به صورت دیواره ای به هم پیوسته از جاذبه های طبیعی روستای شمشیر است.باغ های انبوه و سرسبز و پارک جنگلی چم شارا زیبایی های طبیعی این منطقه را دو چندان می کند. باغ خداویس و منطقه جنگلی درک نیز به سرسبزی این منطقه افزوده است.

از معروف‏ترین غذاهای محلی روستای شمشیر می ‏توان از کلانه که ترکیبی از نان و پیاز با روغن یا کره حیوانی است و از کولیره که نوعی شیرینی مرکب از آرد ذرت یا گندم، شکر و تخم‏ مرغ است، نام برد. قیسی و رون نیز از دیگر انواع غذاهای بومی روستا هستند.

آب وهوای ممتاز وباغهای گردو چهره ای زیبای به روستای شمشیربخشیده وچشم هربیننده ای را نوازش می دهد فصل بهار همه جا زیباست اما فصل بهار شمشیربه گفته کسانی که به این طبیعت پا نهاده اند خارق العاده وبی نظیر است .

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، روستا ، شمشیر ، زیبا ، صخره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.