رییس اتحادیه عینک‌سازان تهران گفت: مشکل تعرفه واردات عینک و قاب عینک هنوز حل نشده و در حال پیگیری از وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک برای کاهش این تعرفه هستیم.

حمید ثابت قدم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وجود نمایندگی فروش عینک ایتالیایی و اروپایی در ایران اظهار داشت: در کشور ما نمایندگی رسمی عینک‌های اروپایی و ایتالیایی وجود دارد که لیست این نمایندگی‌ها در اتحادیه عینک‌سازان تهران موجود است.

رییس اتحادیه عینک‌سازان تهران با اشاره به برخورد این اتحادیه با فروش عینک‌های آفتابی غیراستاندارد گفت: این اتحادیه با واحدهای صنفی که عینک غیراستاندارد به فروش می‌رسانند برخورد قاطع و جدی می‌کند، چرا که عینک غیراستاندارد موجب ضرر به چشم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعرفه واردات عینک و قاب عینک هنوز حل نشده است، گفت: در حال پیگیری از وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک هستیم که تعرفه واردات عینک و قاب عینک پایین بیاید.

ثابت قدم تصریح کرد: هم‌اکنون تعرفه واردات عینک طبی 26 درصد به اضافه 8 درصد ارزش افزوده و نیز تعرفه واردات عینک آفتابی 32 درصد به اضافه 8 درصد ارزش افزوده می‌باشد.

وی با اشاره به قیمت عینک آفتابی در بازار گفت: هم‌اکنون میانگین قیمت عینک آفتابی استاندارد چینی در بازار 150 هزار تا 400 هزار است و قیمت عینک‌های آفتابی برند در بازار از 500 هزار تومان به بالا می‌باشد.

رییس اتحادیه عینک‌سازان تهران تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که از واحدهایی که دارای جواز کسب مورد تایید اتحادیه هستند، خرید کنند و به هنگام خرید حتما فاکتور دریافت نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، تعرفه ، واردات ، عینک ، برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار