معاون آمار و انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان گفت: با اجرایی شدن قانون آیین دادرسی از اول تیرماه سال آینده تمامی افراد باید نشانی الکترونیکی خود را ارایه دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری ،محمد صادق شجاعی افزود : بیشترین مکاتبات قوه قضاییه با نیروی انتظامی است که در این راستا از یک سال قبل ایجاد ارتباط مکانیزه بین این دو دستگاه مد نظر قرار گرفته بود.

به گفته وی در سال 93 حدود 480 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان کرمان شده که با احتساب 160 هزار پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف آمار پرونده های سازمان قضایی و دادگاه روحانیت بالای 650 هزار پرونده به دستگاه قضایی وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی سیستم مدیریت پرونده قضایی و با تدبیر قضات و همت ناجا روند رسیدگی به پرونده ها تسهیل شده و برای همکاران قضایی و انتظامی رفاه ایجاد می شود.

شجاعی گفت: به طور متوسط روزانه بیش از دو هزار نفر در ساختمان ستادی دادگستری کل استان و بیش از دو هزار و 500 نفر در دادسرا حضور می یابند که پیش بینی می شود با راه اندازی مدیریت پرونده قضایی، این میزان به یک پنجم کاهش یابد.

وی گفت: در بیشتر از 80 درصد مراجعات به دستگاه قضایی، نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست و با راه اندازی این سیستم طرفین دعوا و وکلا می توانند مکاتبات و لوایح را به صورت الکترونیک به شعب قضایی ارسال کنند.

در نخستین گام پنج کلانتری شهر کرمان به سیستم ارتباط مکانیزه با دادگستری استان کرمان متصل شدند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.