جشنواره کن تاکنون برادران موفق بسیاری را به خود دیده است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت رسمی جشنواره کن، "ایتان" و "جوئل کوئن" برادران موفق سینما،‌ ریاست هیأت داوران شصت و هشتمین جشنواره کن را بر عهده دارند.

آیا دیگر برادر و خواهرانی که در جشنواره کن حضور داشتند را می‌شناسید؟

"ایتان" و "جوئل کوئن" 
برای ساخت فیلم "بارتون فینک" (1991) جایزه نخل طلا را به دست آوردند. برادران کوئن موفق به دریافت سه جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه برای نگارش فیلم‌نامه‌های "بارتون فینک"، "فارگو" (1996) و "مردی که آنجا نبود" (2001) از جشنواره کن شدند.

برادران جشنواره کن + تصاویر

سال 2013 فیلم "درون لووین دیویس" جایزه‌ی ویژه‌ی هیأت داوران را از آن خود کرد.

گفتنی است؛‌ تا به حال نه فیلم از برادران "کوئن" در جشنواره فیلم کن نمایش داده شده است.

"آگوست" و "لوئی لومیر"

این دو برادر و مهندس فرانسوی شیوه‌ی فیلمبرداری را اختراع کردند اولین فیلم آنها یعنی "کارگردان در حال خروج از کارخانه لومیر" اولین فیلم تاریخ سینما محسوب می‌شود، که در سال 1895 به نمایش عموم درآمد.

برادران جشنواره کن + تصاویر

برادران "لومیر" به عنوان رؤسای هیأت داوران اولین دوره جشنواره کن در سال 1939 انتخاب شدند اما برگزاری جشنواره کن به دلیل جنگ جهانی به تعویق افتاد. جشنواره کن ماهیت خود را مدیون این دو برادر است.

"ژان پی‌یر و لوک داردن"

نام این دو برادر در فهرست شش فیلم‌سازی است که دو بار موفق به کسب جایزه نخل طلا شده‌اند؛ برادران "داردن" برای کارگردانی فیلم‌های روزتا (1999) و "بچه" (2005) جایزه نخل طلا را از آن خود کرده‌اند. همچنین این برادرها از جمله کارگردانانی هستند که بیشترین جوایز را از جشنواره کن دریافت کرده‌اند.

برادران جشنواره کن + تصاویر

"پائولو" و "ویتوریو تاویانی" 

برادران "تاویانی" سال 1977 جایزه نخل طلا را برای کارگردانی فیلم "پدرسالار" و سال 1982 جایزه ویژه هیأت داوران را برای فیلم "شب سن لورنزو" از آن خود کردند.

برادران جشنواره کن + تصاویر

"آرنود" و "ژان ماری لاریو" 

فیلم "نقاشی کن یا عشقبازی" در بخش رقابتی جشنواره کن 2005 حضور داشت.

برادران جشنواره کن + تصاویر

"آگوستین" و "پدرو آلمودوار"

پنج بار نامزد دریافت جایزه از جشنواره کن شدند. "پدرو" سال 1999 جایزه‌ی بهترین کارگردانی را برای فیلم "همه چیز درباره‌ی مادرم" و جایزه بهترین فیلم‌نامه را در سال 2006 برای فیلم "بازگشت" از آن خود کرد. "آگوستین" تهیه‌کننده‌گی هر دو فیلم را بر عهده داشت.

برادران جشنواره کن + تصاویر

"اندی" و "لانا واچوفسکی" 

این خواهر و برادر برای خلق سه‌گانه‌ی "ماتریکس" مشهور هستند. "ماتریکس: بارگذاری مجدد"، دومین فیلم سه‌گانه، در بخش غیررقابتی جشنواره کن 2003 نمایش داده شد.

برادران جشنواره کن + تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار