طی حکمی از سوی دکتر سورنا ستاری؛ معاون علمی وفناوری رئیس جمهور، دکتر امیر علی حمیدیه به عنوان دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی منصوب شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری؛ در متن این حکم آمده است:
با عنایت به مراتب تعهد و تجارب جنابعالی و با توجه به ضرورت ساماندهی، توسعه و ارتقای پژوهش‌ها و فناوری‌های راهبردی کشور در حوزه سلول‌های بنیادی و فراهم آوردن بستری مناسب برای توسعه دستاوردهای فناورانه در تکمیل چرخه ایده تا ثروت، جنابعالی را به عنوان دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی منصوب می‌نمایم.

انتظار می‌رود با توکل به خدای متعال و در چارچوب وظایف تعیین شده با هماهنگی معاون توسعه فناوری و همکاری اعضای حقیقی و حقوقی ستاد، ضمن اتخاذ رویکرد ملی و فرا دستگاهی و با توجه به مزیت‌ها و مقتضیات بومی و بهره‌مندی از دستاوردهای مفید ملی وبین المللی نسبت به تدوین راهبردها، اولویت‌ها، راهکارها، هماهنگی برنامه‌ها، طرح های توسعه‌ای و هم‌افزایی فعالیت های مرتبط با این حوزه و نظارت بر امور مربوط در سطح کشور اقدام فرمایید.

براساس این گزارش، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو هیئت رییسه پیوند سلول های بنیادی آسیا و اقیانوسیه، نماینده انجمن پیوند سلول های بنیادی خون‌ساز شرق مدیترانه در انجمن جهانی پیوند سلول های بنیادی خون‌ساز و موسس بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی ایران، بخشی از سوابق علمی و اجرایی دكتر اميرعلي حميديه است.

وی همچنین صاحب بیش از 60 مقاله و 120 خلاصه مقاله بین المللی، برنده جوایز متعدد بین المللی از سوی انجمن های علمی معتبر بین المللی در حوزه سلول های بنیادی و سخنران مدعو در کنگره های بین المللی پیوند سلول های بنیادی خون‌ساز است. 

پیش از این دکتر محمد واسعی دبیری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برعهده داشت.



انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.