در برنامه نگاه یک مطرح شد؛

انصاری: آمادگی دولت برای پاسخگویی به سوالات منتقدین/ باهنر: ضرورت وجود همدلی میان منتقدین و تیم مذاکره کننده

نائب رئیس مجلس و معاون پارلمانی رئیس جمهور با حضور در برنامه نگاه یک پیرامون تحقق شعار سال 1394 به گفتگو پرداختند.

برنامه نگاه يك امشب با حضور باهنر و مجيد انصاری آغاز شد
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "مجید انصاری" معاون پارلمانی رئیس جمهور و "محمد باهنر" نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه نگاه یک پیرامون تحقق شعار سال 1394 مبنی بر "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" که از سوی مقام معظم رهبری برگزیده شده است به گفتگو پرداختند.

مجری: این نام گذاری اولویت‌های کشور را بیشتر در حوزه سیاسی مشخص می کند،به نظر شما دلیل تاکید مقام معظم رهبری بر این همدلی و همزبانی میان دولت و ملت چیست؟

انصاری در پاسخ به این سوال گفت: این نام گذاری روش حسنه ای است که مقام معظم رهبری بنیان گذاری کرده اند و این شعارها به نوعی نقشه راه است و البته اختصاص به یک سال ندارد، زیرا دارای مفاهیم بلندی است مانند شعار اقتصاد مقاومتی.

وی در ادامه افزود: همدلی دولت و ملت ریشه در آیین دینی ما و نظام مردم سالاری جمهوری اسلامی ایران دارد و تصور می کنم علت این نام گذاری به دلیل شرایط خاصی که اکنون منطقه و کشور ما در آن قرار دارد است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت:  متاسفانه در منطقه ای زندگی می کنیم به دلیل توطئه های دشمنان مسلمانان و آمدن انسان های خشن  موجی از برادر کشی و خشونت اوج گرفته است و در چنین وضعی هر چقدر رابطه میان ملت و دولت اگر چه منظور از دولت تمام دستگاه های حکومتی است قوی تر باشد، طبیعی است در مقابله با تهدیدها کشورمان مقاوم تر خواهد بود.

انصاری اظهار داشت: در عرصه داخلی هم کشورمان رشد شتابانی دارد و برای رسیدن به سند چشم انداز همراهی و همزبانی دولت و ملت نیاز خواهد بود و اگر اجزای نظام با مردم هم صدا نباشند برای رسیدن به این اهداف با چالش هایی مواجه خواهیم شد البته در پایان سال نیز دو انتخابات مهم پیش رو خواهیم داشت یکی انتخابات خبرگان رهبری و دیگری انتخابات مجلس برای دور دهم است.

وی در ادامه تصریح کرد: طبیعی است که همدلی دولت، نظام و مردم می تواند انتخابات پرشوری را دامن بزند اگر چه یکی دیگر از دلایل این نام گذاری برای سال 94 مسئله مذاکرات هسته ای نیز است زیرا اکنون مسئله مذاکرات به نقطه ای خوبی نزدیک شده و خوشحالیم در اول سال لبخند رضایت بر دل مردم نقش بسته است و همچنین تیم هسته ای کشورمان زمینه را برای گام های بلند برداشته و در چنین شرایطی همه عوامل حکم می کند که همدلی و همزبانی دولت و ملت به بالاترین شکل خود برسد.

همدلی و همزبانی نکته مهم امنیت کشور ماست

مجری: مقام معظم رهبری از همدلی و همزبانی به عنوان مهم ترین شروط برای دستیابی به اهداف نظام جمهوری اسلامی نام برده اند، لذا نقش این همدلی و همزبانی در جهش های علمی و منطقه ای چگونه خواهد بود؟

باهنر در پاسخ به این سوال گفت: اگر به تاریخچه 36 ساله پیروزی انقلاب اسلامی برگردیم در مقایسه با کشورهای همسایه و دیگر کشورها و همچنین کشورهایی که برای آزادی و پیشرفت تلاش کرده اند اما نتوانستند به یک ثبات امنیتی در منطقه برسند همدلی و همزبانی نکته مهم امنیت کشور ماست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حاکمیت و همه دست اندرکاران نظام به معنای دولت است و ما توانسته ایم نتایج این همدلی و همزبانی را ببنیم اگر چه شاید گاهی یک فاصله ای افتاده باشد که این فاصله در ابتدا از یک نقد ساده شروع شده و به تخریب و سپس به بی اعتمادی رسیده و آن چنان این مسئله جلو رفته است که دیگر جمع کردن آن بسیار سخت شده است.

وی در ادامه افزود: در طول این 36 سال اگر بخواهیم به صورت جزئی وارد شویم شاید مردم گاهی از عملکرد مجلس، دولت و قوه قضاییه ناراحت شده باشند اما زمانی که حرف نظام در میان آمده از بذل سرمایه های معنوی خود دریغ نکردند و در تمامی انتخابات ، راهپیمایی ها و دوران دفاع مقدس حاضر کرده اند و حتی نشان دادند زمانی که فشارهای خارجی زیاد شده مردم حضور خود را پررنگ تر نشان داده اند.

باهنر بیان داشت: ما در قانون اساسی قوای حاکم یک سری وظایف دارند و همچنین یک سری حقوق بر مردم و حقوق مردم بر این قوا و در اعمال این حقوق و وظایف ممکن است اختلافاتی بروز کند که این موارد روزانه ، ماهانه و سالانه وجود دارد و باید هم وجود داشته باشد. تاکیدات مکرر امام راحل این بود که مسئله نقد کردن تبدیل به خصومت، مچ گیری و انتقام نشود.

باهنر تصریح کرد: بنده فکر کنم شاید یکی از مهم ترین دلایلی که رقیب ما کشورمان را تحریم می کند این است که مردم را به ستوه بیاورد تا از حاکمیت فاصله بگیرند تا از این طریق به اهداف خود برسند اما دیدیم  که مردم علی رغم سختی هایی که داشته و دارند زمانی که بحث نظام مطرح می شود همدلی و همزبانی خود را نشان می دهند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری این همدلی و همزبانی به صورت دستوری اجرا نمی شود.

مجری : دستیابی به همدلی و همزبانی دولت و ملت الزاماتی دارد که می خواهیم بدانیم این الزامات چیست و نقش مسئولان دولتی در این میان چه خواهد بود؟

انصاری در پاسخ به این سوال اظهار داشت: همدلی و همزبانی مسئولان با یکدیگر در این زمینه بسیار موثر است و رفتار قوا با یکدیگر در سطوح مختلف بسیار بر روابط مردم با نظام موثر خواهد بود و اگر مردم ببینند میان عوامل نظام، انسجام وجود دارد به این نظام نزدیک تر می شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: عامل دیگر همدلی و همزبانی دولت و ملت شفافیت و صداقت میان دولت و مردم است یعنی اگر دولت به صورت شفاف اطلاعات را با مردم در میان بگذارد و همچنین مشکلات را به صورت صادقانه بیان کند این همدلی بیشتر خواهد شد همان طور که در دوران دفاع مقدس که یکی از دوران عالی همدلی و همزبانی مردم با حاکمیت بود زیرا مسئولان صادقانه مشکلات و مسائل را بیان می کردند لذا مردم نیز خود را مسئولان کشور در یک خانواده بزرگ می دیدند.

وی در ادامه افزود:اگر امروز مسئولان نظام در قوای مختلف بسیار صمیمی سخنان خود را به مردم بگویند و به دنبال تحقق وعده های خود باشند و اگر هم مشکلی پیش می آید آن را صادقانه بگویند مردم احساس نزدیکی خواهند کرد مثلاً امروز که در کشور با بحران کم آبی و یا مشکلات محیط زیستی مواجه هستیم مسئولان مشکلات را به صورت صحیح بیان کنند مردم حتماً همکاری خواهند کرد.

انصاری با بیان این که در هفده ماه گذشته تعامل سازنده ای میان دولت و مجلس برقرار شد که این سعی دو جانبه بود گفت: مجموعه دولت مصمم است جایگاه مجلس را ارج بنهد و به جایگاه قانون احترام بگذارد.  
 
در ادامه این برنامه باهنر در پاسخ به این سوال که نقد باید چگونه باشد که به فضای همدلی و همزبانی نهادهای حکومتی کمک کند گفت: متاسفانه در کشور ما زمانی که انتخابات مجلس انجام می شود و نتیجه تایید می شود در برخی از حوزه های انتخابیه در همان روز انتخابات بعد شروع می شود و فردی که رای آورده شروع به نقد عملکرد نماینده قبلی خود می کند و رقیب او نیز کار خود را از همان روز شروع می کند که این موضوع در دولت ها بعضا این گونه است به این صورت که وقتی که یک دولت روی کار می آید از چهار سال دوره ریاست جمهوری خود دو سه سال را به این می پردازد که دولت های گذشته چه کرده اند. 
 
وی یادآور شد: پیشنهاد دکتر روحانی برای ارائه گزارش صد روزه خود از این که دولت را چگونه تحویل گرفته اند و در این مدت چه اقداماتی انجام داده اند کار بسیار خوبی بود. 
 
*دولت یازدهم در زمان حساس و با مشکلات پیچیده روی کار آمد

نماینده مردم تهران با بیان این که دولت یازدهم در یک زمان حساس و با مشکلات پیچیده روی کار آمد به بحث هسته ای اشاره کرد و گفت: در بحث هسته ای یک عده دلواپسند که خدای ناکرده دستاوردهای انقلاب و هسته ای مورد غفلت قرار نگیرد باید به نگرانی های آن ها نیز پاسخگو باشیم و نباید از دلواپسان با واژه های سبک یاد کرد و این موضوع از مرزهایی است که باید خیلی حواسمان به آن باشد ضمن آنکه ممکن است حرف این دلواپسان نیز خیلی منطقی نباشد اما باید جواب منطقی به آن داد.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما هر سال شاهد برگزاری یک انتخابات در کشور هستیم گفت: برگزاری انتخابات فضای کشور را از چند ماه قبل تا چند ماه بعد از برگزاری انتخابات تحت تاثیر قرار می دهد و ما پیشنهاد دادیم برای این که این فضای انتخاباتی در کشور تکرار نشود که ما چاره ای برای این که این فضای انتخاباتی در کشور تکرار نشود اندیشیدیم. 
 
*ایده مجمع تشخیص مصلحت نظام برای عدم تکرار هر ساله فضای انتخاباتی  در کشور

باهنر با بیان این که ما چهار انتخابات ملی داریم یادآور شد:این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث و تفاهم شد که ما چهار انتخابات ملی را دو تا دو تا بر هم منطبق کنیم تا فاصله دو انتخابات کوتاه شود و ما هر ساله شاهد فضای انتخاباتی در کشور نباشیم.  
 
باهنر در ادامه اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات کشور ما نداشتن حزب است لذا بعضی اوقات حرف های اشخاص حقیقی پای افراد حقوقی نوشته می شود به طور مثال ممکن است یکی از همکاران ما یک نقد غیرمنصفانه ای از وزیر داشته باشد که این به پای مجلس نوشته می شود لذا این دو مسئله باید از هم تفکیک شوند. 
 
در ادامه این برنامه انصاری به آمارهای تذکرات و سوال نمایندگان از وزرا اشاره کرد و ضمن تند خواندن برخی از روزهای نمایندگان در صحن علنی مجلس اظهار داشت: نزدیک به 5 هزار و 323 تذکر تا تاریخ 6.9.93 به دولت تازه روی کار آمده دکتر روحانی شده است ضمن آن که 1588 سوال تقدیم مجلس شده که اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن فضای همدلی و همزبانی آن ها را آنالیز کنیم حداقل 50 درصد تذکرات خارج از حوزه حیطه وظیفه وزرایی بوده که تذکرات به آن ها داده شده است حتی از 24 سوالی که در جلسه علنی مجلس طرح شده و 11 تای آن ها به اصطلاح کارت زرد دریافت کردند 5 مورد از این سوالات هیچ ارتباطی به حوزه کاری وزیر مربوطه نداشته ولی رئیس جمهور دستور دادند برای این که فرهنگ احترام گذاشتن به حق مجلس و انتقاد سازنده را نهادینه کنیم هیچ یک از وزرا حق ندارند بگویند که چون آن موضوع مربوط به من نیست به مجلس نمی روم. 
 
وی تصریح کرد: در بحث انتقاد باید طرف مقابل حرمت گذاشت ضمن اینکه باید مرز انتقاد و تخریب هم مشخص شود.

انصاری در ادامه برنامه در پاسخ به این سوال که مرز بین تخریب و انتقاد چه زمان مشخص می شود گفت: وجدان عمومی بهترین حاکم و قاضی است.

انصاری با بیان این که در بیان انتقادها نباید به دنبال خصومت باشیم به بحث هسته ای اشاره کرد و گفت: در شرایط نفس گیر مذاکره با طرف غربی هنوز تیم هسته ای به کشور برنگشته برخی جریانات سیاسی یا رسانه ای تیم هسته ای را متهم کردند که ما باید به آن ها پاسخ می دادیم و آن ها را قانع می کردیم اما اگر در جایی کاملاً برای القای شبهه در ذهن مردم عمل می شد در آن جا باید پاسخ قاطع داده می شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه به بحث انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: اقدام صدا و سیما در برگزاری مناظره ای که در انتخابات سال 92 برگزار شد کار پسندیده ای بود و کاندیداهای ریاست جمهوری متعهد به رعایت حدود اخلاقی و حقوقی مناظره بودند که این موضوع بسیار خوب بود و ضمن این که باعث افزایش اطلاعات مردم شد.

انصاری در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه وجدان عمومی جامعه فرق بین جرزنی سیاسی و صداقت سیاسی را خوب تشخیص می دهند.

در ادامه این برنامه باهنر رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث می شود که فرق بین نقد و عیب جویی مشخص شود به بحث هسته ای اشاره کرد و گفت: در مجلس عده ای هستند که در مسائل مربوط به بحث هسته ای به دلواپسان مشهور شدند که بنده جزء آن ها نیستم اما هرگز حاضر نیز  نمی شوم که قبول کنم که کسی به دلواپسان توهین کند.

** باهنر: جزء دلواپسان نیستم

باهنر در ادامه اظهار داشت: اگردولت ذره ای امید داشته باشد که بر ملت بزرگوار ایران تفوق پیدا کند روزنه امید است خراب کردن دیوار اعتماد بین مردم و مسئولین است که این خواب نیز تعبیر نخواهد شد چرا که مردم آنقدر بصیرتشان بالا رفته که فرق نقد را با وظیفه ای که در حمایت از کلیات نظام دارند را می دانند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به این که اطلاع رسانی باید به موقع صورت گیرد گفت: اطلاع رسانی باید در همه عرصه ها به خوبی انجام شود تا مردم با مسائل و وقایع آگاه باشند.

وی با اشاره به این که مردم به امام خمینی (ره) عشق می ورزیدند  ادامه داد: امام در بیاناتشان مردم را توجیه می فرمودند.

معاون امور مجلس رئیس جمهوربا اشاره به این که امروز میان مردم و رهبری صمیمیت وجود دارد بیان کرد: باید اطلاعات به موقع و به صورت شفاف در عرصه هایی همچون اقتصادی و اجتماعی صورت گیرد.

** ضرورت اطلاع رسانی و جلوگیری از رانت های اطلاعاتی در کشور

حجت الاسلام انصاری با بیان این که این مسئله از رانت اطلاعاتی جلوگیری می کند خاطر نشان کرد:  دولت و مجموعه نظام در مبارزه با فساد جدی هستند بنابراین اطلاع رسانی و جلوگیری از رانت های اطلاعاتی باید صورت گیرد.

** نقش موثر ارائه اطلاعات صادقانه در همدلی و همزبانی

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع بیان کرد: ارائه اطلاعات صادقانه و شفاف نقش مهمی در همدلی و همزبانی دارد

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان این که اگر انسان در زبان چیزی بگوید و به آن عمل نکند نفاق می شود اظهار داشت: همدلی و همزبانی برکات زیادی دارد بنابراین باید میان مردم، دولت و مسئولین نظام رفاقت وجود داشته باشد.

** فرآیند همدلی و همزبانی قدرت ملی است

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر این که همدلی  را باید به زبان آورد ادامه داد: فرآیند همدلی و همزبانی قدرت ملی است.

وی با اشاره به این که دولت اقدامات عملی زیادی انجام داده است ادامه داد: برخی از منتقدین جدی به مذاکرات هسته ای از مجلسیان بودند به طوری که آن ها نمایندگان ملت هستند تریبون دارند

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به که نمایندگان ملت در حوزه های انتخابیه برخی از مسائل را مطرح می کنند گفت: گروه های مرجع مانند مراجع تقلید و سایرین باید به صحبت با مردم بپردازند و آن ها را قانع کنند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به این که در دانشگاه ها اگر امکان و فرصتی باشد باید این مهم صورت گیرد افزود:همدلی و همزبانی فقط در بحث هسته ای وجود ندارد.

وی با بیان این که دولت مجموعه ای از سیاست ها را برای سال 94 در حوزه هایی همچون اقتصاد طراحی کرده است بیان کرد: از میزگردها و برنامه های مختلف در این رابطه استقبال می کنیم به طوری که دولت، وزا و کابینه نیز از بیان برنامه ها استقبال می کند.

** ضرورت اطلاع رسانی به موقع نسبت به برنامه های دولت

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به این که اطلاع رسانی نسبت به برنامه های دولت باید به موقع صورت گیرد افزود: باید اطلاع رسانی به موقع منعکس شود.

** آمادگی دولت برای پاسخگویی به سوالات منتقدین

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر نقش رسانه ها و صدا و سیما در این رابطه خاطر نشان کرد: نقش رسانه ها و صدا و سیما پیرامون اطلاع رسانی تعیین کننده است بنابراین دولت کاملاً آمادگی دارد تا در حوزه های مختلفی که فعالان سیاسی و اقتصادی سوال و یا انتقاد دارند پاسخگو باشد.

وی با اشاره به این که دولت برای بیان دیدگاه ها و برنامه هایش آمادگی دارد اضافه کرد: بدون انتقاد جامعه نمی تواند پویا باشد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اظهار داشت: برنامه ریزی برای مشورت جمعی و نقش جمعی باید توسعه یابد تا خطا کمتر شود

حجت الاسلام انصاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که دولت چه برنامه ای برای استفاده از ظرفیت های عظیم درونی در اقتصاد مقاومتی دارد گفت: دولت از ابتدا بر استفاده بهینه از ظرفیت های عظیم درونی کشور تاکید کرده است.

وی با اشاره به دولت برای ساماندهی اقتصاد کشور با سناریوهای مختلفی وارد کار شده است اظهار داشت: امیدواریم پرونده هسته ای به نقطه مطلوب برسد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر این که اقتصاد کشور از بیماری های مزمن رنج می برد تاکید کرد: برخی از این مسائل شامل  ایجاد اشتغال، ایجاد فضای کسب و کار است.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به این که برای ایجاد اشتغال در کشور باید برنامه ریزی کرد افزود: امان تکیه دولت بر بودجه وجود ندارد به گونه ای نمی توان عمران و آبادی را با بودجه برطرف کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت بسترها را فراهم خواهد کرد افزود: ما به دنبال ایجاد تعامل با منطقه و جهان هستیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان  این که دولت اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است ادامه داد: بسته سیاست های اجرایی روشنی را در اختیار داریم به گونه ای که دولت آماده است و بر اساس آمادگی به پای کار حضور یافته است.

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر این که اگر تحریم ها برداشته شود با همدلی و همزبانی سرعت کار را بیشتر می کنیم .

** بسترهای همدلی و همزبانی میان قوا فراهم شده است

وی با بیان این که نگاه باید به درون کشور و توانایی های داخلی باشد گفت: بسترهای همدلی و همزبانی میان قوا فراهم شده است.

باهنر در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که توصیه شما برای ایجاد همدلی و همزبانی در رابطه با بیانیه سوئیس چیست افزود: ایران با ایمان، اقتدار و همچنین با پشتوانه مردم و رهبری وارد مباحثه و جنگ دیپلمایتک شده است.

وی با اشاره به این که طرف مقابل در حال مذاکره است افزود: آن ها پس از 18 ماه گفتگو به یک اصولی دست یافته اند.

نائب رئیس مجلس  با اشاره به این که آمریکا برداشت خود را از تفاهمات را منتشر می کند ادامه داد: ما هم تفاهمان خود را منتشر کرده ایم .

باهنر با بیان این که طرف رقیب در مدت تنفس خود در طول مذاکرات با لابی های مختلفی به گفتگو می نشیند افزود: آن ها مطرح می کنند که مثلاً این مقدار از این ایران گرفته ایم و تلاش می کنیم بیشتر بگیریم.

وی با بیان این که سردمداران و سربازانی ما در مقابل خصم جدی، مزدور، دروغگو و عهدشکن کار می کنند ادامه داد:آن ها باید مرتب بگویند بچه خوبی بودیم و به وظیفه مان عمل کردیم.

** رهبر انقلاب به تیم مذاکره کننده اعتماد دارد

نائب رئیس مجلس  با بیان این که رهبر معظم انقلاب به تیم مذاکره کننده هسته ای اعتماد کامل دارند افزود: از دلواپسان نباید گلایه کرد و آن ها باید بدانند که رهبر با کسی تعارف ندارد.

باهنر با بیان این که رهبر معظم انقلاب هر زمان که از تیم مذاکره کننده صحبت کرده اند در بیاناتشان اظهار داشتند که به آن ها اعتماد دارند گفت: باید به این تیم باور و اعتماد کنیم.

** ضرورت وجود همدلی میان منتقدین و تیم مذاکره کننده

وی با اشاره به این که دلواپسان باید سوالات خود را مطرح کنند خاطر نشان کرد: همدلی باید در میان منتقدین و تیم مذاکره کننده وجود داشته باشد.

** سهم تحریم ها در مشکلات زیر 50 درصد است

نائب رئیس مجلس گفت: مشکلاتی را در  حوزه های تولید تورم و اقتصاد کلان شاهد هستیم اما باید اظهار داشت که سهم تحریم ها در این مشکلات زیر 50 درصد است. این در حالی است که بعضاً 30 درصد هم گفته ام و 70 درصد مشکلات ناشی از مسائل دیگر است.
 
باهنر با بیان این که ما در مورد تحریم زیاد بحث کرده ایم گفت: ممکن است در طول 3 ماه آینده اتفاقات زیادی صورت گیرد و دراین مدت طیف عظیمی از سناریوها را می توانیم تصور کنیم .

وی با اشاره به این که باید ببنیم اقتصاد ما پس از تحریم چه می شود و یا این که آیا همه مشکلات اقتصادی مان حل می شود گفت:آیا فکر می کنیم که پس از برداشتن تحریم ها مشکلات اقتصادی مملکت حل می شود.

نائب رئیس مجلس با بیان  این که دولت انسان های خردمند، اقتصاد فهم و جامعه شناس دارد اضافه کرد: به مجلس و دولت توصیه می کنم به فکر اقتصاد پصا باشند زیرا غلظت تبلیغات زیاد است و برخی تصور می کنند که همه چیز حل می شود. 

باهنر در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مجلس برای سال 94 چه برنامه ای دارد گفت: برنامه ششم توسعه در سال 94 اجرا می شود زیرا برنامه پنجم تمام می شود بنابراین تا پایان شهریور به دولت برنامه ابلاغ شود.

وی  با اشاره به این که برنامه ششم جای خوبی برای همدلی و همزبانی است خاطر نشان کرد: در اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی صورت گرفته است اما کارهای نکرده بسیاری هم نیز داریم.

نائب رئیس مجلس  با بیان این که برخی از مشکلات کشور ربطی به تحریم ندارد ادامه داد: برخی از مسائل جزء برنامه های محوری دولت به حساب می آید.

باهنر با تاکید بر این که مجلس آماده حرکت است تا کارها رو به جلو پیش برود ادامه داد: سال 94 باید یاد حضرت فاطمه(س) شروع شده است بنابراین سال پربرکتی خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نگاه یک ، دولت ، ملت ، همدلی ، همزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار