حسین شهابی معتقد است که داوری های جشنواره فیلم شهر باید کاملا عادلانه و به دور از مسائل سیاسی و جناحی باشد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، حسین شهابی در تعریف فیلم شهری گفت: همانطور که از اسم جشنواره مشخص است فیلم شهری فیلمی است که به زندگی شهری و مشکلات آدم هایی که در آن زندگی می کنند می پردازد و اساس آن زندگی شهری و شهرنشینی است.

وی افزود: آنچه مسلم است مشکلات شهر با روستائیان بسیار متفاوت است و زندگی شهری، آداب و رسوم و سنت ها را شامل می شود که می توان آن را در یک فیلم شهری گنجاند.

کارگردان «روز روشن» خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام فرهنگی که شهرداری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام داده برگزاری جشنواره فیلم شهر است و با توجه به اینکه اغلب فیلم هایی که در طول سال ساخته می شوند فیلم های شهری هستند باید در جایی این فیلم ها داوری قرار گیرند که جشنواره فیلم شهر جای مناسبی برای این نوع فیلم ها است.

شهابی ادامه داد: در اذهان عمومی همه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را یک سازمان غیرسیاسی و متعلق به مردم می دانند که در اصل هم باید به همین شکل باشد.

وی با بیان اینکه این جشنواره باید موجب تشویق فیلمسازان شهری شود، گفت: جشنواره فیلم شهر محفل خوبی است تا فیلمسازان جوان که اغلب در حوزه شهری فعالیت دارند به سمت آن کشیده شوند و آثارشان مورد ارزیابی و دیده قرار گیرد.

کارگردان فیلم سینمایی«حراج» با بیان اینکه وظیفه شهرداری فیلمسازی نیست، گفت: شهرداری باید امکانات لازم برای ساخت فیلم از جمله لوکیشن های مناسب و همچنین بیلبوردهای شهری را دراختیار فیلمسازان قرار دهد زیرا این دو مولفه برای فیلمسازان شهری از اهمیت زیادی برخوردار است.

شهابی درباره طرح ایده فیلمنامه نویسی در جشنواره فیلم شهر نیز گفت: این بخش بسیار مهمی در جشنواره فیلم شهر است زیرا فیلمنامه نویسی از خود فیلمسازی مهمتر است. به طور کلی این جشنواره با حمایت از تولید فیلم های شهری و جایزه های مناسب می تواند فیلمسازان حوزه شهری و مخصوصا جوانان را به سمت خود جذب کند.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم شهر باید سالانه برگزار شود، گفت: کشور ما از معدود کشورهایی است که اغلب فیلم ها در حوزه شهری ساخته می شود و با توجه به اینکه از نظر شهرنشینی مشکل داریم شهرداری می تواند با تبیین راهکارهای صحیح و نشت های تخصصی جشنواره پرقدرتی را برگزار کند.

کارگردان «سایه روشن» ادامه داد: دبیرخانه جشنواره فیلم شهر باید در طول سال فعال باشد و با برگزاری اختتامیه جشنواره تا سال بعد تعطیل نشود و تنها به صرف برگزاری جشنواره و رفع تکلیف نباشد.

شهابی به جشنواره فیلم شهر پیشنهاد داد: داوری های جشنواره فیلم شهر باید به دور از مسائل سیاسی و جناحی باشد تا بتوانند جشنواره ای آرام و سالم برگزار کنند.

وی همچنین گفت: دو فیلم «روز روشن» و «حراج» را برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه تحویل داده ام زیرا معتقدم این دو فیلم نماهای کاملا شهری دارند ضمن اینکه بی طرفانه مشکلات شهر و آدم های شهری را به تصویر می کشد.

شهابی متذکر شد: بازهم تاکید دارم که جشنواره فیلم شهر باید خود را از مسائل سیاسی و جناحی دور کند.

شایان ذکر است، پنجمین جشنواره فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران 3  تا 12 خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار