مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برپایی آیین گرامیداشت اردیبهشت تئاتر ایران،‌ در تبریز خبر داد و گفت :اردیبهشت، فرصتی برای رونق تئاتر ایران است.

اردیبهشت، فرصتی برای رونق تئاتر ایرانبه گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،صفی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بيان اينكه در سالهای اخیر آیین‌های اردیبهشت تئاتر ایران به عنوان یکی از رویدادهای مطلوب هنری در سطح کشور برگزار شده است،خاطرنشان كرد : جشن ارديبهشت تئاتر ايران نهم اردیبهشت امسال به ميزباني تبريز برگزار خواهد شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بيان اينكه برای رونق هنر نمایش در استان تا حد ممکن در تجهیز سالن های نمایش اقدام کرده ایم ،تصریح کرد:اکنون 29 سالن در آذربایجان شرقی برای اجرای نمایش، تئاتر و برنامه های هنری و فرهنگی فعال شده  که با حضور پرشور هنرمندان و همراهي مسولان فرهنگي، اين فعاليتها در طول سال تدوام خواهد داشت و شاهد فضايي پرنشاط در حوزه‌‌ي تئاتر استان خواهيم بود .

وی در ادامه افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برای رونق نمایش و تئاتر، همکاری تنگاتنگی با بازیگران،کارگردانان و گروه های نمایش دارد و اجراهای متعدد و موفق هنرمندان و همچنین مقامهایی که کسب کرده‌اند،  خود دلیلی بر این مدعاست.

صفی‌پور در ادامه خاطرنشان كرد : تعداد هنرمندان زن و مرد حوزه تئاتر و نمایش آذربایجان شرقی 927 نفر است که در قالب 35 گروه هنری _ نمایشي فعال هستند و 23 گروه آن در تئاتر شهر تبریز فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينكه در سال 93  هفت جشنواره در شهرهای تبریز، اهر ، مراغه و مرند برگزار شده است ،گفت :همچنين سال گذشته گروه های نمایش استان به منظور نمایش توان هنری خود و کسب تجارب جدید، برای اجرا به کشورهای روسیه، ترکیه، صربستان و جمهوری آذربایجان اعزام شدند.

صفی‌پور، زمان برگزاری آیین اردیبهشت تئاتر ایران را نهم اردیبهشت‌ماه جاری عنوان کرد و از اساتید، فعالان و علاقمندان حوزه‌ی هنرهای نمایشی خواست تا با حضور پرشور بر شکوه این آیین بیافزایند.

براساس اين گزارش جشن ارديبهشت تئاتر ايران با حضور "مهدی شفیعی" مديركل هنرهاي نمايشي كشور، دکتر سعید شبستری معاون سیاسی امنيتی استاندار، دکتر "علي‌اكبر صفي‌پور " مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و جمعي از اساتيد و پيشكسوتان و هنرمندان  تئاتر استان نهم اردیبهشت ساعت 17 در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار و از 17 نفر از اساتید و فعالان حوزه‌ی نمایش تجلیل خواهد شد .

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.