مدیر آموزش سازمان دارالقرآن گفت:تاکنون 6هزار و 190 نفر در آزمون نام نویسی کرده اند که از این تعداد هزار و329 نفر آنها آقایان و 4هزار861 نفر بانوان هستند.

محمد ضرغام، مدیر آموزش سازمان دارالقرآن کریم در گفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری دهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم گفت: این طرح از سال 84 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده که دهمین دوره آن در تاریخ 18 اردیبهشت سال جاری در 31 استان کشور برپا خواهد شد. 

وی در خصوص آمار نهایی ثبت نام کنندگان آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن ثبت افزود: تاکنون 6190 نفر در آزمون نام نویسی کرده اند که از این تعداد 1329 نفر آنها آقایان و 4861 نفر بانوان هستند. 

ضرغام خاطرنشان کرد: 2455 نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم، 883 نفر در رشته حفظ بیست جزء قرآن، 1745 نفر در رشته حفظ ده جزء قرآن و 1107 نفر در رشته حفظ پنج جزء قرآن و آمادگی ثبت نام کرده اند که محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد. 

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن کریم گفت: چهارده نفر از شرکت کنندگان درطرح اعطای مدرک به حافظان قرآن در رده سنی 8 تا 9 سال هستند و نتایج مرحله اول این آزمون در خرداد ماه از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد و افرادی که موفق به کسب 70 درصد نمره در هریک از رشته ها شوند به مرحله شفاهی آزمون در شهریورماه راه می یابند. 

وی یادآور شد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم فرصت مناسبی برای انگیزه سازی و ایجاد بستر رشد و پیشرفت حافظان قرآن بوده و سازمان دارالقرآن علاوه بر این طرح با برگزاری دوره های آموزشی مختلف از جمله حفظ سور منتخب، حفظ موضوعی و حفظ ویژه کودکان سه و پنج ساله سعی در گسترش فرهنگ قرآن خوانی و حفظ قرآن در استان های کشور دارد./خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار