رضا صابری کارگردان نمایش «مظلوم پنجم» گفت: با توجه به اینکه تبلیغات گسترده‌ای برای این نمایش صورت نگرفته اما استقبال خیلی خوبی شده است.

رضا صابری کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص نمایش "مظلوم پنجم" بیان کرد: مجید سرسنگی طرحی  دارد که در سال 1394 نمایش‌های اوایل انقلاب که در آن دوران شاخص بودند باز تولید شوند.

وی ادامه داد: نمایش "مظلوم پنجم" نیز در سال 1362 در دومین جشنواره تئاتر فجر به عنوان نمایش برتر انتخاب شد که این نمایش دوباره بازتولید شد.

صابری افزود: طبیعی است اجرای مجدد تغییراتی در آن به لحاظ مفاهیم و تصاویر صورت گیرد.

وی افزود: نمایش "مظلوم پنجم" در سال 62 با هنرمندان مشهدی اجرا شد ولی بازتولید آن را با هنرمندان تهرانی به روی صحنه بردیم.

صابری در خصوص استقبال از نمایش "مظلوم پنجم" تصریح کرد: در سه الی چهار شبی که این نمایش به روی صحنه رفته استقبال خیلی خوب بوده با اینکه تبلیغات گسترده‌ای برای آن انجام نشده است.

وی در خصوص حضور این نمایش در جشنواره تئاتر فجر امسال گفت: باید با ایرانشهر مذاکره کنیم که تمایل به حضور این کار در جشنواره دارند یا خیر، البته خودم علاقمندم که در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته باشد.

این کارگردان تئاتر اظهار داشت: "مظلوم پنجم" داستان عکاسی است که 10 قطعه عکس از مکان‌های مختلف می‌گیرد و معتقد است که در این عکس‌ها مضمونی تراژدی نهفته است، این عکس‌ها از مکان‌های مختلف جهان و با موضوع ناامنی، جنگ، آوارگان گرفته شده عکاس این عکس‌ها را در اختیار یک گروه تئاتر قرار می‌دهد و آنها تصورات وی و مفاهیمی را که در عکس‌هایش مطرح کرد باز آفرینی می‌کنند.

صابر خاطر نشان کرد: نمایش "مظلوم پنجم" از 26فروردین ماه ساعت 18:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفته است.

گفتنی است، "مظلوم پنجم" به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری، تهیه کنندگی محمد قدس، با بازی سیروس همتی، صبا کمالی، محسن افشار، علیرضا ناصحی و طراحی حرکت علی براتی و اجرای حرکات نمایش با بازی ندا سیاس، رضا داد، سروش کریمی نژاد، مهرداد آبجار، میلاد محمد زاده، عاصف جاودان فر، محسن لطیفی، عماد قدهی، محمد شهریار دوست، آرام ترابی، فاطیما فعال، محدثه نیلچی و مهسا سیفی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
لطفا نام عوامل رو کامل ذکر کنید.
مهندس محمد اکبری دراماتورژ و طراح صحنه و بازیگر.
میترا آسیایی بازیگر.
سجاد مصطفوی اجرای حرکات نمایشی.
آخرین اخبار