تعدادی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی آروتز‌شوا؛ فرانسه و انگلیس، دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، و نیوزیلند، عضو غیر دائم این شورا،  در تلاشند  شرایط از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه را فراهم کنند.

فرانسه و انگلیس از شورای امنیت خواستند چارچوب مشخصی برای مذاکرات صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی تعیین کند. نیوزیلند هم اعلام کرد به دنبال تنظیم پیش نویس قطعنامه‌ای در همین رابطه است.

"فرانسوا دلاتر،" سفیر دائم فرانسه در سازمان ملل متحد، ماه پیش طرح تجدید نظر در شرایط مذاکرات صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی را مطرح کرد. وی بر ایجاد دولت مستقل فلسطین و تعیین ضرب الاجل برای به سرانجام رساندن این مذاکرات تاکید کرده بود.

فرانسه و نیوزیلند پس از برگزاری انتخابات ماه گذشته رژیم صهیونیستی از شورای امنیت خواستند وارد عمل شده و هر دو طرف را بر سر میز مذاکرات بنشاند.
"مارک لیال گرنت،" سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد نیز از طرح فرانسه و نیوزیلند برای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه حمایت و اعلام کرد، این کشور حاضر به ارائه هر نوع کمکی برای پیشرفت مذاکرات صلح است. 
"بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مبارزات انتخاباتی خود مدعی شد، مخالف شکل گیری دولت مستقل فلسطینی است. کاخ سفید در واکنش به این سخنان اعلام کرد، دیپلماسی آمریکا درباره موضوع صلح خاورمیانه بازنگری می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار