پیشنهاد فرانسه برای برقراری صلح در خاورمیانه، مقامات صهیونیست را به شدت عصبانی کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ "لوران فابیوس،" وزیر امور خارجه فرانسه از شورای امنیت سازمان ملل خواست با صدور قطعنامه‌ای، چارچوب صلح خاورمیانه را تعیین کند. "فابیوس" در ادامه از طرح به رسمیت شناختن مرزهای فلسطین و رژیم صهیونیستی طبق مرزبندی سال 1967 (1346) حمایت کرد.

مقامات صهیونیست از پیشنهاد جدید فرانسه خشمگین شدند و آن را نوعی پشت پا زدن به دوستی های گذشته می‌دانند. طرحی که "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه به اعضای شورای امنیت ارائه داده است، کنترل بخشی از مناطق مهم و استراتژیک را از دست صهیونیستها خارج می‌کند. مقامات این رژیم مدعی شدند، شورای امنیت از حل بحران یمن، سوریه، لیبی، عراق و ... ناتوان است؛ اما برای پرونده صلح خاورمیانه پیشنهادات متعددی دارد.

صهیونیستها اقدام اخیر فرانسه را به ماجرای 77 سال پیش تشبیه کرده‌اند. در آن سال "ادوارد دالادیه،" نخست وزیر وقت فرانسه اعلام کرده بود راه حلی برای پایان دادن به بحران آلمان و چک اسلواکی در ذهن دارد؛ اما در نهایت پیشنهاد وی به زیان آلمان تمام شد. مقامات صهیونیستی معتقدند پیشنهاد اخیر فرانسه به نفع فلسطین خواهد بود و قدرت آنها را افزایش می‌دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار