نگرانی در مورد ادامه درگیری‌ها در یمن و نیز کاهش ارزش دلار موجب شد بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمدییت افزایش یابد.

///////////به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه ژوئن با یک دلار و 58 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 57 دلار و 74 سنت رسید.

هر بشکه نفت خام برنت دريای شمال نيز 26 سنت کاهش يافت و 64 دلار و 59 سنت خريد و فروش شد.
 
"مایکل لینچ Michael Lynch" از موسسه انرژی راهبردی و مطالعات استراتژیک که نوسانات بازار نفت را بررسی و تحلیل‌های خود را در این زمینه ارائه می‌کند، در این مورد می‌گوید: «در یمن ممکن است خشونت‌ها تشدید شود.»

به گفته "لینچ"، سرمایه گذاران نگران تشدید خشونت های دریایی در اطراف یمن هستند.

وی گفت: «این حس وجود دارد که تلاش برای جلوگیری از ورود سلاح، ممکن است به درگیری منجر شود، سرمایه گذاران نگران درگیری احتمالی در منطقه ای هستند که نفت کش ها در آن حضور دارند.»

همچنین برخی کارشناسان اقتصادی دیگر نیز کاهش ارزش دلار در برابر یورو را از دیگر علل افزایش بهای نفت در بازار نیویورک می‌دانند. در حقیقت خرید نفت با دلار انجام می‌شود و خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند، سود می‌برند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، قیمت ، نفت ، یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار