مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم گفت: امام جواد(ع) با وجود سنگ‌اندازی‌های دشمنان با ایجاد شبهه سعی در خراب نمودن وجه حضرت را داشتند اما ایشان با تقوا، بردباری و ایستادگی بر همه آنان پیروز گردید.

حجت الاسلام سید جلال بنی هاشمی مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص)  در گفت‌و‌گو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های امام  جواد(ع) اظهار داشت: حضرت امام رضا در سنین پیری صاحب پسر شده و از این رو خیلی از شیعیان به آن حضرت به خاطر اینکه ایشان نوزاد پسری نداشتند یک سری شبهاتی ایجاد شد که در این زمان بود که خداوند متعال به امام رضا محبت و مرحمت فرمود و حضرت جواد را به ایشان هدیه دادند و امام رضا(ع) در مورد پسرشان می‌فرمایند که آمدن فرزندم محمد (جواد) برکت بسیار بسیار زیادی برای من و امتم همانند متولد شدن عیسی مسیح دارد.

برکت جواد الائمه همانند برکت عیسی بن مريم است/امامي كه در پيري صاحب پسر شد

وی بیان کرد: بعد از تولد ایشان معاندان شبهاتی را ایجاد کردند که حضرت جواد پسر مبارک امام رضا نبوده که  این توطئه با آوردن قیافه شناسی برملا شده و حقانیت و درستی فرمایشات امام رضا در مورد فرزندشان بیش از پیش مشخص شد.

حجت الاسلام بنی هاشمی افزودند: امام جواد زمان شهادت پدرشان سن کمی داشتند که باز هم آن زمان دوستان کم خرد و دشمنان آن حضرت این شبه را راه انداختند که علم امامت را این فرزند ندارد که با پیشنهاد جواد الائمه مجلس بحثی را به راه انداخته شد و حضرت به کلیه سوالات مطرح شده پاسخ دادند به طوری که محدث کلینی در کتاب شریف اصول کافی، تعداد سوالات مطرح شده را 30 هزار مسئله ذکر کرده است.

بنی هاشمی با اشاره به القاب حضرت جواد (ع) تأکید کرد: جواد از جود و سخاوت می‌آید به طوری که هنگامی که حضرت از منزل بیرون می‌آمدند فقرا و بینوایان ایشان را دوره کرده و جواد الائمه در حد نیازشان به مسائل و مشکلاتشان رسیدگی می‌فرمودند.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم با اشاره به آموزه‌های حضرت جواد (ع) تصریح کرد: از درس‌های مهمی که می‌توان از حضرت گرفت، رعایت تقوای الهی در همه حال حتی در زمان بروز مشکلات نام برد و این که ایشان همیشه یاد خدا بودند و در برابر مسائل ایستادگی کرده و خداوند متعال یار و یاور حضرت بوده و او را در برابر دشمنان پیروز می‌گرداند.

حجت الاسلام بنی هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: از کرامات حضرت می‌توان برخورد صحیح ایشان با خانواده، مراجعین و همسایه‌ها بوده و حتی ایشان در برخورد با دشمنانشان با صبر و حوصله و با استدلال رفتار می‌کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: درستی ، امام ، درس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار