علاقمندی اروپا برای واردات گاز از ایران، تخصیص بودجه برای طرح‌های پژوهشی، آغاز تولید نفت از مخزن بنگستان میدان منصورآباد و پیشرفت حلزونی میادین مشترک از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت طی هفته گذشته بود.

حمایت‌هایی که هیچ وقت عملی نشد/افزایش قیمت گاز در سال 94 به هیچ وجه نداریمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صنعت نفت یکی از صنایع کلیدی در اقتصاد کشور است که توجه به آن می‌تواند چرخه‌های اقتصاد کشور را به حرکت در آورد.

این صنعت بعنوان پیشرات موتور اقتصادی در دنیا شناخته شده است.

یک تولیدکننده تجهیزات صنعت نفت با اشاره به اینکه بیش از 10 سال از مصوبه مجلس در خصوص قانون استفاده از توان حداکثری سازندگان داخلی گذشته است گفت: متأسفانه وزارت صنعت و معدن هنوز این مصوبه را به مرحله اجرایی نگذاشته است.

مجری طرح میدان آزادگان شمالی، با اشاره به اینکه مطالعات مخزنی فاز دوم توسعه میدان آزادگان شمالی نهایی شده است گفت: تا تیرماه امسال وعده تولید 75 هزار بشکه نفت از میدان محقق می‌شود.

شرکت پایانه های نفتی ایران برای نخستین بار موفق به ثبت رکورد صادرات هفت میلیون بشکه نفت در یک روز و در سقف سهمیه اوپک شد.

فراخوان انتخاب سرمایه گذار برای گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از طریق مناقصه عمومی یک مرحله ‌ای برگزار و تاکنون سه شرکت برای آن اعلام آمادگی کرده اند.

معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت: مصرف سوخت در بخش کشاورزی آذربايجان غربی 3 درصد کاهش يافته است.

مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، فرصت های سرمایه گذاری در میدان های نفتی و گازی را به منظور معرفی در نمایشگاه بیستم صنعت نفت اعلام کرد.

سفیر ایران در ترکیه اعلام کرد که همکاری‌های تهران و آنکارا در بخش انرژی محرک اقتصادهای دو کشور خواهد بود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: صادرات میعانات گازی ایران به بزرگترین شرکت پالایشی لهستان صحت ندارد.

انحلال شرکت معتبر جهانی و تبدیل آن به مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالا باعث ابهام در سیاست حمایت از ساخت داخل شده و این امر باعث شده که ایده تقویت مبنایی ساخت 10 گروه کالای اساسی صنعت نفت به سرانجام نرسد.

مجری فاز 15 و 16 پارس جنوبی اعلام کرد: دریافت خوراک فازهای 15 و 16 از فازهای 6تا 8 پارس جنوبی به صفر رسید و به موازات آن دریافت خوراک از سکوی فازهای 15 و 16 در حال افزایش است.

بورس انرژی روز چهارشنبه (٩ اردیبهشت) در صورت اعلام قیمت از سوی وزارت نفت، میزبان عرضه مرحله دوم اوراق سلف استاندارد نفت کوره با سود سالانه ٢٥ درصد است.

پروژه اسکادا شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، با پایان یافتن مرحله مطالعاتی این طرح، به طور کامل به پیمانکار واگذار می شود.

یک فعال صنعتی با اشاره به خودکفایی ایران در تولید یک فرآورده استراتژیک نفتی، گفت: هم‌اکنون امکان تولید سالانه 20 میلیون لیتر از این نوع روغن صنعتی در کشور وجود دارد.

ثمری گفت: چنانچه شدت مصرف در کشور مطابق با الگوهای جهانی نباشد در سالهای آینده گاز تولیدی کشور حتی برای بخش‌های تجاری و خانگی نیز کافی نخواهد بود.

سخنگوی پالایشگاه شازند اراک گفت: صبح امروز به دلیل نشتی گاز در واحد 18 تصفیه گاز و آمین 5 نفر از کارکنان آن دچار گاز گرفتگی شدند که در این حادثه تلفات جانی گزارش نشده است.

معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز گفت: سال گذشته بر اساس مصوبه هیأت وزیران 20 درصد به صورت پلکانی در مصرف، افزایش قیمت شده و این مبلغ در سال 94 به هیچ افزایش نیافته است.

معاون وزیرنفت در امور شرکت گاز با اشاره به اینکه سالانه 181 میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود گفت: قرار است در سه سال آینده این میزان به 300 میلیارد مترمکعب گاز در سال افزایش پیدا کند.

حسنی با اشاره به اینکه روزانه 355 میلیون مترمکعب گاز طبیعی معادل 2 میلیون و 243 هزار نفت خام از این مجتمع تولید می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود در انتهای سال 93 این میزان به 720 میلیون مترمکعب گاز برسد.

رئیس کمیته نفت و گاز و پتروشیمی با اشاره به اینکه در کشور به تربیت نیروی انسانی متخصص کمتر پرداخته شده است، گفت: بی‌توجهی به این امر مهم در روند توسعه طرح‌ها و پروژه‌های کلان تاثیرگذار است.

تهرانی‌ها در هفته منتهی به چهارم ارديبهشت امسال، بيش از 99.5 ميليون ليتر بنزین مصرف کردند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: به منظور حفظ و نگهداشت توان تولید، برنامه حفاری چاه‌ها تدوین و به این منظور به کارگیری 47 دکل تعمیری، توسعه‌ای و استفاده از 15 دستگاه لوله مغزی سیار در سال 94 در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: معامله خرده‌فروشی برق به طور منظم در حال انجام است و به زودی با افزوده شدن چند شرکت جدید افزایش خواهد یافت.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از آغاز تولید نفت از مخزن بنگستان میدان منصورآباد خبر داد.

سومین همایش تولید پایدار گاز به میزبانی مجتمع گاز پارس جنوبی، هفتم و هشتم اردیبهشت ‌ماه در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار می شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تیم مذاکره کننده شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم اکنون در حال رایزنی با وزارت نفت در مورد روش‌های مختلف قیمت‌گذاری نرخ خوراک پتروشیمی‌ها هستند.

وزیر نفت در ابلاغیه ای تاکید کرد: همکاران صنعت نفت در تمام سطوح سازمانی به مسائل سلامت، ایمنی و محیط زیست (سلام) توجه کنند تا به جایگاه شایسته و قابل پذیرش در عملیات صنعت جهانی نفت دست یابیم.

برداشت دوبرابری نفت از میادین مشترک آن هم از سوی کشورهای مشترک‌المنافع باعث عقب‌ماندگی ایران از برداشت سهم خود شده است.

معاون مدیرکل سامانه تامین کالا و حمایت از ساخت داخل از تکمیل سامانه الکترونیکی کالا تا خردادماه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه از اعمال سلیقه‌ها در انتخاب شرکت‌های موجود در وندورلیست وزارت نفت جلوگیری خواهد شد.

مجری طرح مستقل لایه‌های نفتی پارس جنوبی گفت: از نیمه دوم سال ٩٥ با تکمیل تاسیاست فرایندی و فرآورشی لایه نفتی پارس جنوبی، بهره‌برداری از چاههای این بخش از میدان پارس جنوبی آغاز می‌شود.

برداشت گاز از منابع در سال ٩٣ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن شاهد افزایش ١٠ درصدی بوده است.

مشاور وزیر نفت گفت: با باز شدن فضای بین المللی و لغو تحریمها، عملیات احیای سوآپ نفت سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان، از توافق برای تاسیس یک شرکت مشترک سرمایه گذاری بین دو کشور خبر داد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از اختصاص حدود ٣٠٠ میلیارد ریال در زمینه اجرای پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی این شرکت در سال ٩٤ خبر داد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از اجرای حدود 55 تا 60 میلیون تن پروژه در صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: باید به روند توسعه ادامه داد تا در سهم خوراک پتروشیمی به جایی برسیم که حتی یک قطره نفت خام به خارج صادر نشود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مناقصه سرمایه‌گذاری خط ششم سراسری (صادرات گاز به عراق) مراحل پایانی خود را طی می‌کند و بزودی سرمایه‌گذار آن انتخاب می‌شود.


احتمال می‌رود که تولید نفت عراق سال ٢٠١٥ میلادی ثابت باقی بماند.

شرکت گاز استان خراسان شمالی، طی سال ٩٣ به یک شهر و ٥٧ روستا گازرسانی کرده است.

مدیر مهندسی و اجرای طرحهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: انبار نفت ماهشهر با ظرفیت ذخیره‌سازی ٣٠٠میلیون لیتر سه نوع فرآورده نفتی در آن، اوایل خردادماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار