کتاب "وقتی عروسک‌ها ساکت‌اند " گفتارهایی پیرامون نمایش عروسکی را در دسترس مخاطب قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران کتاب دو جلدی وقتی عروسک‌ها ساکت‌اند گفتارهایی پیرامون نمایش عروسکی نوشته "روزبه حسینی" توسط نشر "افراز" در سال 92-91 به چاپ رسیده است. 

جلد اول این کتاب شامل 6 گفتار نظری درباره‌ی نمایش عروسکی است و در جلد دوم 8 نمونه نمایشنامه عروسکی به عنوان مثال‌هایی برای موضوعات جلد اول در دسترس مخاطب قرار دارد. 

نمایشنامه‌های جلد دوم شامل 4 گونه‌ی تجربی کارگاهی، اقتباسی از آثار چخوف، اقتباسی از قصه‌های ایرانی و فولکلور و نماشنامه‌هایی در حوزه‌ی نمایش مفهومی عروسکی بی کلام است. 

"روزبه حسینی" نویسنده گفت: نگارش کتاب دو  جلدی وقتی عروسک‌ها ساکت‌اند حاصل یک دهه همکاری و تعامل من با دانشجویان نمایش عروسکی است، از آنجا که نمایش عروسکی همواره دغدغه‌ی ذهنی‌ام بوده و کمتر به آن توجه شده در این سالها نمایشنامه‌ها و مقالاتی در این مورد نوشته‌ام. 

وی ادامه داد: مجموعه‌ی نمایشنامه‌ها و مقالاتم در قالب کتاب دو جلدی"وقتی عروسک‌ها ساکت‌اند" به چاپ رسید که جلد اول شامل مباحث نظری نمایش عروسکی و جلد دوم مثال‌هایی برای جلد اول در قالب نمایشنامه است. 

"حسینی" در خصوص نام اثر بیان کرد: "وقتی عروسک‌ها ساکت‌اند" نام یکی از مقالات کتاب است که به نمایش مفهومی عروسکی بی کلام و پیوند سکوت و تئاتر اشاره دارد، درباره‌ی عروسک‌ها موجوداتی که همیشه حضور دارند اما ساکت‌اند. 

نویسنده وقتی "عروسک‌ها ساکت‌اند" اظهار داشت: در نظر دارم دو مقاله‌ از جلد او را  که درباره‌ی اقتباس از درام کلاسیک و قصه‌های ایرانی است به طور مفصل و در کتابی مجزا به آن بپردازم. 

"حسینی" در پایان گفت: جشنواره دو سالانه تئاتر عروسکی با نشر نمایشنامه‌های عروسکی ایرانی حضور یافته در جشنواره به ارتقاء سطح نمایش‌های عروسکی می‌تواند کمک کند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار