مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: افزایش سطح مشارکت مردم در طرح تفکیک پسماند از مبداء‌از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

حسین جعفری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه های این سازمان در سال جاری اظهار کرد: افزایش سطح مشارکت مردم در طرح تفکیک پسماند از مبداء‌از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.
 
وی ادامه داد: ترویج گفتمان خیرین اجتماعی (شهروند ، مسائل و آگاه) و ایجاد نگرش (تبع اجتماعی) به عدم همراهی شهروندان برای مراعات قوانین بازیافت برنامه‌های این سازمان در سال جاری است. 

جعفری افزود: افزایش سطح مشارکت آگاهانه، داوطلبانه مردم برای ورود به طرح تفکیک پسماند از مبداء و گسترش فرهنگ بازیافت در مبداء (منزل و محل کار و تولید) بعنوان یک شان و منزلت (خیرین اجتماعی) است. 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تغییر نگاه اقتصادی به نگاه خدماتی و اجتماعی را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و گفت: الزام پیمانکاران و شهروندان به پایبندی به قانون با توسعه سیستم‌های نظارتی هوشمند و اعمال قانون و استفاده گسترده و هوشمند از ظرفیت سمن‌ها (سازمان های مردم نهاد) است. 

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های نوین آموزشی، اطلاع رسانی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت سمن ها و مشارکت شهروندان و همچنین آشنایی با قوانین (امتداد مسئولیت تولید کننده، پرسنل و مسئولین ،‌پیمانکاران و عوامل اجرایی و شهروندان) از برنامه‌های در دستور کار سازمان مدیریت پسماند است. 

وی یادآور شد: جلب همکاری خانوارها، شورایاری‌ها، مساجد، مدارس، حقوق، صنایع ، ادارات دولتی و ... امسال اجرایی می‌شود. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: جعفری ، مشارکت ، تفکیک ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۰۹:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
این چیزی که شما می گویید پس مانده و دیگران می گوین آشغال و خیلی ها از همین ها پول درمی اورند . می دانید چرا مردم به تفکیک آنها در منزل میل و رغبتی نشان نمی دهند؟ چون زمانی که شرکت ها آنها را خریداری می کنند، پوا آنرا پرداخت می کنند و شرکت ها هم از مردمی آنها را خریداری می کنندپولش را دریافت می کنند ولی مردم باید آنرا رایگان در اختیار بازیافتی ها قرار بدهند، به همین خاطر رغبتی به تفکیک آنها ندارند، شما مشاهده می کنید که مردم، روزنامه، نان خشک خود را کمتر در سطل های زباله می ریزند، چون می توانند آنها را بفروشند. ولی پلاستیک، وطی های فلزی، شیشه و... را در سطل زباله می ریزند، چون کسی آنها را نمی خرد، ولی همینها را که مردم پولش را پرداخت کرده اند،بازیافتی ها رایگان جمع آوری کرده و از آنها کسب درآمد می کنند. دولت برای حفظ محیط زیست، بعد از آنکه آلوده شد حاضر است میلیاردها هزینه کند و نتیجه مطلوبی هم نمی گیرد ولی حاضر نیست هزینه کمتری را قبل آلوده شدن محیط زیست بپردازد.اینها را از مردم بخرند ببینید چگونه همکاری می کنند،چون پولش را داده اند.
آخرین اخبار