معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در آستانه فصل گرما رودخانه "قره‌سو" حساسیت ویژه‌ای دارد و باید از خشک شدن آن جلوگیری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛کاظم علیزاده گفت: رودخانه قره‌سو کرمانشاه با مشکلاتی مواجه است، این مشکلات از حدود سال 88 برای قره‌سو آغاز شد و شاهد خشک شدن و کاهش شدید آب این رودخانه بودیم.

 معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه ،جلوگیری از کشت محصولات کشاورزی پر مصرف مانند ذرت در حاشیه این رودخانه را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده دانست و تصریح کرد: قرار است متولیان امور آب استان نیز از فعالیت موتورهای غیرمجاز برداشت آب در این منطقه جلوگیری کنند.

این مسئول در خصوص ورود فاضلاب و آلاینده‌ها به رودخانه قره‌سو اذعان داشت: فاضلاب‌های خانگی روستاهای اطراف وارد این رودخانه می‌شود که قرار است این روستاها مجهز به تصفیه پساب‌های خانگی شوند تا از ورود فاضلاب به قره‌سو جلوگیری شود.

وی در خصوص در نظر گرفتن حق آبه از سد گاوشان برای قره‌سو نیز عنوان کرد: این سد نیز هم اکنون با مشکل کم آبی مواجه است و فعلا امکان در نظر گرفتن حق آبه وجود ندارد.

علیزاده در پایان یادآوری کرد: در مشکلات روی داده برای قره‌سو، گونه‌های جانوری خصوصا ماهیان این رودخانه را تهدید می‌کند زیرا هم اکنون بیش از 30 گونه ماهی در این رودخانه زندگی می‌کنند.

رودخانه قره‌سو از سراب روانسر سرچشمه می‌گیرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمانشاه ، تهدید ، جدی ، قره سو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.