کشمیری گفت: 60 بورس ایده و فناوری به جشنواره شیخ بهایی ارائه شد که از میان آنها یک طرح اساسی انتخاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، مهدی کشمیری رئیس پارک علم و فناوری اصفهان در جشنواره شیخ بهایی فن‌آفرینی که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی تهران در سالن همایشهای ملی کارآفرینی برگزار شد، گفت: 60 بورس ایده و فناوری به جشنواره شیخ بهایی ارائه کرده‌ایم که از میان آنها یک طرح انتخاب شده علاوه بر این هزار و 500 طرح دانشجویی نیز در دست داریم. 

وی افزود: در بخش المپیاد دانشجویی 200 طرح را با همکاری دوستان و همکاران داشته ایم و در بخش فن‌آفرینان 250 طرح و دربخش بورس ایده 150 طرح داشته ایم. 

وی بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره شیخ بهایی فرهنگسازی هرچه بیشتر آن است به طوری که بحث کارآفرینی در کشور ما یک مساله شناخته شده می‌‌باشد، ما جشنواره را در دو بخش مسابقه و غیر مسابقه‌ای برگزار می‌کنیم، در بخش غیر مسابقه‌ای نمایشگاه،‌کارگاه‌های آموزشی بورس ایده و فناوری و در بخش مسابقه‌ای فن‌آفرینان به همکاری می‌پردازند. 

کشمیری عنوان کرد: رویدادهای مهم جشنواره نسبت به سال گذشته المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی با همکاری تمام پارکهای علم و فناوری‌ استانها می‌‌باشد. 

وی اظهار داشت: چند شرکت از شرکت‌های چین، مالزی را دعوت به همکاری و تعامل با شرکت‌های ایران و دانش‌‌بنیان کرده‌ایم. 

رئیس پارک علم و فناوری اصفهان در خصوص آمار عملکرد شرکت‌های اصفهان خاطر نشان کرد: کار خود را از سال 1379 در گوشه‌ای از شهر تهران شروع کردیم و 60 هزار هکتار برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان آماده کردیم و کمک به ایجاد بیش از 400 شرکت دانش‌‌بنیان و 550 شغل برای دانشجویان و بیش از 1200 قرار داد تحقیقاتی و ایجاد 45 صنعت و کار تولیدی داشته‌ایم و در شهرک تحقیقاتی اصفهان با استانداردهای بین المللی محیطی جذاب، علمی و اقتصادی و پایگاهی علمی و گردشگری ایجاد کرده‌ایم و نسبت به یک سوم شهرک‌های مستقر در موزه فناوری و ارتباطات فعالیت داشته‌ایم. 

وی در پایان عنوان کرد: رویداد فن‌آفرینی فردا بعد از ظهر با حضور نماینده اسلاش فنلاند برگزار می‌شود. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار