«منصور ضابطیان» امسال با یادداشت‌های پراکنده از سفرهایش، کتاب «برگ اضافی» توسط انتشارات مثلث را به نمایشگاه کتاب آورد.

"منصور ضابطیان" مجری، در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص اثر جدیدش گفت: "برگ اضافی"، کتاب سوم از مجموعه‌ی "مارک دو پولو" و "مارکو پلو" است که این هم ادامه‌ی مجموعه‌ای از یادداشتهای پراکنده و خاطرات من، از سفرهایی است که به کشورهای مختلف داشته‌ام.

وی افزود: این کتاب مجموعه‌ای از 33 یادداشت مختلف است که با عکس و گرافیک‌های مربوط به آن در حدود 160 صفحه از انتشارات مثلث کار شده است.

ضابطیان علت نام گذاری "برگ اضافی" را در مقدمه‌ی آن اینگونه بیان می‌کند. تا به حال شده به رستورانی بروید و مثلاً یک غذای پلویی سفارش بدهید و بعد برای اینکه حسابی به خودتان حال بدهید یک کباب برگ اضافی هم برایتان بیاورند؟  اگر دو کتاب "مارک و پلو" و "مارک دو پلو" آن غذای اصلی باشند کتابی که در دست دارید همان "برگ اضافی" است!

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی این حسن را دارد که شور و شوقی بین ناشران و مردم ایجاد می‌کند. همان طور که همه‌ی نویسندگان دوست دارند کتاب هایشان را تا زمان نمایشگاه آماده کنند و به آن جا برسانند.

این نویسنده تصریح کرد: هر سال انتقاد‌هایی در زمینه‌ی برپایی نمایشگاه کتاب وجود دارد که بسیاری از آنها فقط به گلایه‌های سطح شبیه هستند، اما با وجود همه‌ی مشکلاتی که وجود دارد این اتفاق، اتفاق بزرگ و تأثیر‌گذاری برای حفظ نشر کشور است و به نوعی سال نوی نشر به حساب می‌آید.

منصور ضابطیان در پایان با ارائه‌ی 2 پیشنهاد به خوانندگان برای آنهایی که دنبال یادداشتها و خاطرات جدی هستند فصل "اتوبان آرشیک در لهستان" را بخوانند و اگر به نوشته‌های بامزه علاقه مند هستند فصل زاگده یا دهلی نو را مطالعه کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.