سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آلمان از برلین خواست در انتقاد از تل‌آویو ملاحظه کاری را کنار بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، آوی پریمور در گفتگو با روزنامه "نویه اوسنا بروکر سایتونگ" آلمان  گفت: روابط دوستانه دائمی شامل تعامل آسان و صادقانه و همچنین تعامل منتقدانه دو طرف است اما این شرایط هنوز در روابط آلمان- اسرائیل حاکم نیست.

پریمور تصریح کرد: در تعامل با اسرائیل، همچنان موضوع هولوکاست مانعی در برابر آلمان به شمار می آید به همین دلیل انتقاد آلمان‌ها از رژیم صهیونیستی به ویژه انتقاد از سیاست های اسرائیل در مناطق اشغالی و انتقاد از روند برخورد اسرائیل با  فلسطینیان  محافظه کارانه و توام با ملاحظه است.

این سخنان در شرایطی مطرح می شود که رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی از روز گذشته دیداری سه روزه را از آلمان آغاز کرده است.

برخلاف اظهار نظر سفیر سابق اسرائیل در آلمان درباره روابط میان دو طرف، در سفر رئیس رژیم صهیونیستی به آلمان اختلاف آرا میان اسرائیل و آلمان در برخی از قضایا آشکارتر شده است. در شرایطی که رئیس جمهور آلمان خواستار اجرایی شدن راه حل تشکیل دو کشور مستقل در کنار هم ، به  عنوان یکی از راهکارهای حل مشکل خاورمیانه شده است اما رووین ریولین و کابینه راستگرای جدیدی اسرائیل اجرایی شدن این طرح را رد می‌کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار