معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه استان تهران گفت:در مراسمی از 15 حافظ طلبه مدرسه دینی جامعة‌امیرالمومنین تجلیل شد.

از 15 منتخب حافظ طلاب جامعة امیر‌المومنین(ع) تجلیل شدحجت‌الاسلام شجاع جعفری در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، گفت: برای تشویق طلاب جوان حوزه‌های علمیه به حفظ قرآن کریم و تفسیر و همچنین تجوید آن ما اقدام به برگزاری مراسم جشنی در جهت تجلیل از حافظان طلاب حوزه در جامعة‌امیرالمومنین شاه عبدالعظیم شد.

وی بیان کرد: از دیگر دلایل برپایی این مراسم تشویق دیگر طلاب جوان از حفظ قرآن و یادگیری تفسیر این کلام نورانی بوده، که با این کار فضای حوزه‌های علمیه از قرآن کریم معطر می‌شود.

تهذیب حوزه ابراز داشت: به طور متوسط در حوزه‌های استان تهران به 3 حافظ کل وجود دارد که در این میان طلاب دیگری که 5، 10 ، 20 جزء قرآن را حفظ کرده وجود دارند.

وی تصریح کرد: طلاب حافظ کشور در سطوح مختلف بوده اما معمولاً این طلاب در سطح 1 قرار داشته و روش حفظ آن‌ها بگونه‌ای است که طلبه‌ها یکسال درس خود را تعطیل کرده و به دنبال حفظ قرآن می‌روند.

حجت‌الاسلام شجاع جعفری در پایان خاطرنشان کرد: در مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم جامعة‌امیرالمومنین از 15 حافظ منتخب قرآن کریم، با اهدای لوح و جوایزی ارزنده تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار