شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش گزارش داد : وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اعلام کرد که سقوط الرمادی به دست داعش شکستی برای عراق است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، پنتاگون افزود : شبه نظامیان عراقی نقش سازنده و مهمی در نبرد آزادی الرمادی می توانند ایفا کنند.

خبرگزاری فرانسه نیز در این ارتباط خبر داد که ارتش آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد سقوط شهر رمادی به دست داعش "یک شکست" محسوب می‌شود اما دولت عراق با حمایت هوایی آمریکا این شهر را پس خواهد گرفت.

استیون وارن، سخنگوی پنتاگون در گفتگو با خبرنگاران گفت: "همیشه گفته‌ایم این مساله فراز و فرود دارد. این نبرد یک نبرد دشوار، پیچیده و خونین است. هم پیروزی و هم شکست دارد. این نیز یک شکست است. "

در عین حال معاون رئیس جمهور عراق، وحدت گروه های عراقی و کنار گذاشتن اختلافات را برای نابودی تروریسم در این کشور خواستار شد. ایاد علاوی در نشست خبری درباره تحولات الانبار ضمن قدردانی از نیروهای عراقی، کمیته های مردمی و عشایر گفت: بر اساس وظیفه اخلاقی و ملی، بر ضرورت فایق آمدن در جنگ تاکید می کنیم. هرچند در برخی عرصه ها خسارت هایی متحمل شده ایم ولی بدون شک مردم عراق در آینده نزدیک پیروز می شوند.

وی گفت: ما باید راهبردهای چند جانبه ای را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم با ریشه کنی گروه های افراطی و تروریستی، پیروزی نظامی در جنگ را محقق کنیم.

اظهارات این مقام عراقی در حالی است که جان مک کین، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در واکنش به سقوط شهر الرمادی و افتادن آن به دست گروه تروریستی،  اعزام مبارزان شیعه برای آزادی رمادی را نگران کننده دانست و گفت: این گروهها تحت نفوذ ایران هستند.

مک کین افزود: در حال حاضر، نخست وزیر عبادی گفته است می خواهد شبه نظامیان شیعه را اعزام کند. می دانیم که شبه نظامیان شیعه و سنی ها در تضاد با هم هستند و شبه نظامیان شیعه تحت کنترل ایران قرار دارند.

در همین رابطه حیدر العبادی نخست وزیر عراق با فرماندهان نیروهای مردمی دیدار کرد و با آنها درباره هماهنگی با نیروهای مسلح و امنیتی برای باز پس گیری مناطق اشغال شده توسط داعش در الرمادی و آزادسازی مناطق دیگر گفتگو کرد.

العبادی همچنین دستور داد خطوط دفاعی جدیدی در الرمادی در مقابل داعش ترسیم شود و نیروهای تازه نفس به الرمادی اعزام شوند.

همچنین در عین حال کاخ سفید نیز اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف بین المللی به مواضع داعش در استان الانبار عراق ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
آخر این مک کین جنایتکار و قصاب سوریه و عراق و اوکراین و افغانستان چه کاره است ، که در باره استفاده از نیروهای مردمی عراق برای دفع فتنه آمریکائی و عربی و ترکی داعش نسخه برای عراق می پیچد .
کسی نیست به مکین بگوید ، اقای قصاب ، تو اگر سناتور آمریکائی به مسائل و مشکلات کشور خودت که حزب جنگ طلب تو باعث و بانی آن است بپرداز . با کار دنیا چکار داری ؟
آخرین اخبار