منطقه نمونه گردشگری گلین از توابع بخش مرکزي گیلان غرب استان کرمانشاه در فاصله ي 33 کیلومتري شهرستان گیلان غرب و 215 کیلومتري کرمانشاه قرار دارد که زیبایی ها و جاذبه های گردشگری اش چشم هر بیننده ای را خیره نگه می دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ منطقه ي گلین شامل چهار روستاي چمن، نجار، اله مراد و انجاورود است، همراه با باغات پر شاخ و برگ گردو، انار، توت، گوجه سبز و مزارع دلنشین برنج، گندم، نخود و باقلا و رودخانه ای خروشان که پر از ماهیان رودخانه ای است.

همچنین ارتفاعات و کوهساران اطراف دشت گلین، این منطقه ای را همچون حصاری در میان خود گردآورده اند تا شرایطی منحصر به فرد برای گذراندن اوقاتی از روزگار همراه با خانواده در دل طبیعت برای گردشگران فراهم آید.

این منطقه جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری برای گردشگران دارد که از جمله آنها می توان به سراب گلین، گوردخمه دیره، قلعه گرگین، بان قلعه ی چمن، باغات، طبیعت و کوهستان اطراف این منطقه اشاره کرد.

منطقه گلین دارای دره ای زیبا به طول حدود 40 كیلومتر و عمق 400 متر است، این منطقه از قسمتهای تاریخی و قدیمی گیلانغرب بشمار می آید، که بر اساس روایات تاریخی زندگی در این بخش قدمتی برابر با آثار تاریخی و اساطیری بیژن و منیژه در شهرستان سرپل ذهاب دارد.

در اغلب فصول سال به ویژه اواخر زمستان و فصل بهار، این منطقه مملو از گردشگران و میهمانانی می شود که از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور آمده اند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرمانشاه ، روز ، گرم ، خنکای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.