رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: می توانیم همدلی و همزبانی را کاری خردمندانه برای حفظ وحدت و انسجام ملّی برای غلبه بر چالش ها قلمداد نماییم.

همدلی و همزبانی دولت و ملّت کاری خردمندانه برای انسجام ملّیبه گزاش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، علیرضا آقابالایی افزود: با توسعه، پیشرفت و آبادانی بخش قابل توجهی از جامعه به عنوان کشاورزان و روستاییان که همواره به عنوان سنگ ریزین آسیاب تولید مهم ترین و اساسی ترین نیاز انسانها یعنی غذا در سرما و گرمای روزگار خستگی نمی شناسند و سفره هایی که هر صبح، ظهر و شام برای میلیونها هم وطن و هم میهن پهن و جمع می شوند، مدیون زحمات و تلاش های شبانه روزی آنهاست. 

وی تصریح کرد: اگر به حرف و گفتار باشد همه از بخش کشاورزی و ضرورت های آن مدح و ثنای فراوان دارند امّا در عمل آنچه در بخش کشاورزی شاهد هستیم مشکلات ساختاری فراوانی است که آن را به رُکود و سُستی ناخواسته ای رهنمون کرده است.

آقابالایی از وظایف دولت برای همدلی و همزبانی با کشاورزان گفت و یادآور شد: حمایت‌های تسهیلاتی دولت از کشاورزان در راستای نیل به این اهداف عالیه، زدودن بوروکراسی و قوانین زاید اداری، تامین به‌ موقع کود و سم و دیگر نهاده‌های کشاورزی، تسهیل انتقال یافته‌های علمی به مزارع، اعلام به‌ موقع سیاست‌های حمایتی بخصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی و... نیز می‌تواند در زمره وظایف دولت برای همدلی و همزبانی با کشاورزان قرار گیرد.

وی افزود: توسعه پایدار و وحدت ملی، نتیجه تقویت همدلی و همزبانی میان دولت و ملت است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ارتقای بهره‌وری از طریق به‌کارگیری علوم نوین کشاورزی از بهزراعی گرفته تا استفاده از ارقام بذور اصلاح شده و از تناوب زراعی گرفته تا آیش و... همه و همه می‌تواند مصداقی از حرکت در راستای همدلی و همزبانی تولیدکنندگان بخش کشاورزی به حساب آید.

آقابالایی تاکید کرد: شاید مهم ترین مصادیق همدلی و همزبانی در بخش کشاورزی را بتوان در تنظیم روابط جهاد کشاورزی با تولید‌کنندگان و سیاست‌های تنظیمی واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی در راستای منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده جستجو کرد.
 انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.