رییس شورای اسلامی شهر اصفهان شرایط انتخاب شهردار از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را بیان کرد و گفت : طبق بيانات مقام معظم رهبري امانت ، دیانت و کفایت اشخاص ملاک گزینش شهردار قرار داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛رضا اميني به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به شوراهای اسلامی شهر در دوره های مختلف اشاره کرد که ایشان فرمودند مهمترین توصیه‌ اینجانب اولاً مربوط به سیاست‌ها و برنامه‌های کاری شما و سپس درباره‌ گزینش مدیریت شهر است.

وی در ادامه افزود:  تسهیل زندگی مردم در کارهایی که به شهرداری ها مربوط است، برطرف کردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازی محیط زیست، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگیِ سالم ، پرداختن به نیازهای فوری‌تر در عین اهتمام به کارهای زیربنایی، اولویت دادن به مناطق مستضعف‌نشین، تأثیرناپذیری از نفوذ ثروتمندان و جاذبه‌ ثروت ،رعایت دقیق قوانین و عدم تخطی از آن با حیله‌های شبه قانونی ، رعایت ویژه‌ی محرومان و آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‌المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرلازم ازدیگر مواردی هستند که به گفته امینی رهبر انقلاب بر آن تاکید کردند. 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان شرایط انتخاب شهردار از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را بیان کرد و گفت : امانت و دینداری ، کفایت و کارآمدی ،نجابت و حسن سلوک با مردم، کاردانی و صلاحیت های دینی وانقلابی وامانت داری و تدین و توانایی اجرایی را ویژگی های شهردار از نگاه رهبر انقلاب هستند که لازم است شوراهای اسلامی در انتخاب شهردار به آن توجه کنند.

اميني افزود: رهبر انقلاب تاكيد كردند كه در نظارت و حسابرسی از کار شهردار، شورا باید عینا همین امر مهم را در برابر چشم داشته باشد و جز تکلیف بزرگ الهی خود چیزی را درنظر نگیرد.

وي تصريح كرد: در انتخاب شهرداران از نظر مقام معظم رهبري مهمترین خصوصیتی که باید رعایت شود کاردانی و صلاحیت های دینی و انقلابی است شوراهای اسلامی در این انتخاب مهم لازم است به امانت داری و تدین و توانایی اجرایی این برگزیدگان کمال اهتمام را بورزد. 

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان خاطرنشان كرد: از ديدگاه رهبر انقلاب سلامت بافت مدیران شهری بسیار مهم است زیرا بی توجهی به این باب موجب بروز مشکلات عدیده و تاثیر گذاری آنها بر زندگی روز مره مردم میشود لذا باید در انتخاب مدیران در سطوح مختلف دقت و اهتمام لازم برای رعایت معیار ها انجام گیرد.

اميني اظهار داشت: شوراهای شهر و شهرداران سراسرکشور باید امانت دار رای، اعتماد، محیط زندگی و اخلاق و فرهنگ مردم باشد که یکی از مصداق های مهم امانت داری رای مردم انتخاب شهرداران امین قابل اعتماد، با کفایت، پاکدامن، متدین، شجاع، ساده زیست مردم دار و مقید به انضباط مالی است. 

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري در اين باره فرمودند درباره انتخاب مدیریت های شهری توصیه میکنم امانت و دیانت وکفایت اشخاص را ملاک گزینش قرار دهید رفاقت های شخصی و حزبی و ملاحظات سیاسی به هیچ روی نباید مجوز گزینش مدیران فاقد ملاک های اصلی شمرده شود.
 
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان اضافه كرد: طبق بيانات مقام معظم رهبري شورا بايد از شهردار مسئولیت و پاسخ بخواهد و در برابر کوتاهی ها یا کج رفتاری ها بی تفاوت نباشد وبه وظیفه قانونی خود عمل کند و این همه را از جنجال و غوغا گری که امروز متاسفانه بعضی به جد طالب آنند دور نگهدارید. 

اميني بيان كرد: بر اساس سخنان رهبر انقلاب باید پیشرفت کارها را از نزدیک لمس کرد و تنها به گزارش های رسمی کفایت نکرد.


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.