برخی از برنامه های شبكه آموزش سیما برای ایام ماه رمضان در شبكه های مختلف معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی در ایام ماه مبارك رمضان همه شبكه های تلویزیونی به نوعی برنامه های خود را به حال و هوای این ماه متمایل می كنند . از این میان شبكه آموزش ویژه برنامه هایی را برای كه پخش در روز های مختلف ماه رمضان آماده كرده معرفی كرد.

برنامه «دوباره نگاه كن» به تهیه كنندگی سعید بشیری و داوود آجرلو با محور قصه گویی تكنیكی و محتوایی قصص قرآنی و با اجرای احمد شاكری در ماه مبارك رمضان هر شب ساعت 23 از شبكه آموزش سیما به روی آنتن می رود.

در این برنامه كارشناسان مختلفی از جمله داوود میرباقری، سید مهدی شجاعی،براهینی،بهروز شعیبی، حجت الاسلام علیرضا یوسف زاده و دكتر صالح قنادی و... حضور می یابند.

همچنین برای ایام ماه مبارك رمضان برنامه «دكترسلام» با ساخت آیتم ها و گزارش های مربوط به این ایام در تلاش است ضمن حفظ چهارچوب همیشگی برنامه، حال وهوای این ایام را هم درنظر بگیرد.

دراین ماه مبارك تلاش براین است كه مهمانان دعوت شده پیرامون به جا آوردن مراسم برای بیماران صحبت كنند تا مومنان با اطلاعات كافی ضمن حفظ سلامتی خود به عبادات معنوی و روزه گرفتن بپردازند .

آیتم های درنظر گرفته شده در برنامه «دكتر سلام» شامل: «نگران نباشید» اطلاع رسانی به تمام افرادی است كه دچار باورهای غلطی درمورد روزه و روزه داری هستند. این آیتم حدودا یك دقیقه ای بصورت گزارش ازپزشكان حاذق تهیه شده است.

«30پیشنهاد» عنوان مطالبی است كه به سفره ماه رمضان مربوط است و پیشنهادات متخصصین تغذیه برای تهیه مواد غذایی و این كه چه غذاهایی بهترین انتخاب هستند برای سفره ماه رمضان. دراین برنامه تلاش شده غذاهای مناسب برای ماه مبارك رمضان معرفی شود. «چی بخوریم چی نخوریم» آیتم دیگری است كه توصیه های متخصصین تغذیه و طب سنتی و گیاهان دارویی را ارائه می كند.

«سوال شما»‌ عنوان آیتمی است كه به مخاطبان پاسخ می دهد. سوالاتی كه از طریق سامانه گویا برای برنامه ضبط می شوند با حضور متخصصان پاسخ داده می شوند.

«اثرات نماز و روزه» شامل سلسله موضوعاتی است كه ازتاثیرات مثبت نمازوروزه در انسان ها حكایت می كند بطور مثال شامل موضوعاتی مثل: كاهش افسردگی، فشارخون، سلامت قلب وعروق، بهداشت خواب و ...

برنامه «دكتر سلام» به تهیه كنندگی المان مرقوب نیا هر روز ساعت13:30 از شبكه آموزش سیما پخش می شود.

برنامه «گل آموز» در سال گذشته با توجه به مباحث مذهبی كه در برنامه اعلام نمود توانست جایزه ویژه ماه رمضان در بخش كودك را به خود اختصاص دهد با توجه به این موفقیت و تجاربی كه در این زمینه گروه برنامه ساز بدست آوردند این آیتم ها در ماه مبارك رمضان در برنامه گل آموز گنجانده شده است.

موضوعات روزانه بر اساس موضوعات قرآنی طراحی شده است. آشنایی با قرآن، نماز، امانتداری، نیكی به والدین، حق همسایه، راستگویی، شكر گزاری، روزه، پاكیزگی، رازداری از جمله موضوعات برنامه رمضانی «گل آموز» خواهد بود.

قصه های كوتاه با عنوان «30 روز با پیامبر (ص)» به صورت فتو رمان، آشنایی با نام حیوانات و میوه هایی كه در قرآن كریم آمده است با نشان دادن عكس و فیلم از زندگی آن حیوان و یا خواص میوه نام برده شده است.

برنامه «گل آموز» به تهیه كنندگی سارا روستاپور هر روز ساعت 14 از شبكه آموزش به روی آنتن می رود.

سری جدید برنامه «مشق عشق» نیز با دكور، تیتراژ جدید و آیتم های مختلف به مدت 90 دقیقه در ماه مبارك رمضان میزبان خانه های ایرانی است.

از اول ماه مبارك رمضان حجت الاسلام موسوی،كارشناس مذهبی جمعه ها به نقش والدین در تحكیم خانواده می پردازد.

همچنین در روزهای دوشنبه دكتر محسن ایمانی روانشناس علاوه بر ارائه مشاوره های روانشناسی با موضوعات عوامل ایجاد اختلالات روانی، برتری الگوی كامل مذهبی نسبت به الگوهای دیگر، بهترین روش الگو برداری و بیشترین تاثیر سحر و افطار در ماه مبارك رمضان در خانواده،به پیامك های مخاطبان پاسخ می گویند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار