موسس بزرگترین انجمن ادبی زنان افغانستان در جشنواره بین‌المللی شعر لندن سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، به نقل از گاردین: بنیانگذار بزرگترین انجمن ادبی افغانستان تابستان امسال در جشنواره بین‌المللی شعر لندن به نمایندگی از تمام زنان افغان که زندگی خود را با نوشتن شعرهایشان به خطر انداخته‌اند، صحبت خواهد کرد.

انجمن «میرمان بهیر» که در کابل تأسیس شده، محلی برای تبادل اشعار و دوبیتی‌هایی است که زنان افغانستان به صورت پنهانی می‌سرایند.

اعضای این انجمن از زنان حاضر در دولت افغانستان تا دختران جوان روستاهای محروم را شامل می‌شوند که به طور پنهانی به فعالیت می‌پردازند.

قرار است سمیرا شریف موسس این انجمن با الیزا گریسولد شاعر و روزنامه‌نگار انگلیسی که در سال 2012 برای نخستین بار این انجمن را به جامعه جهانی معرفی کرد، دیداری نیز داشته باشد.

اشعار زنان افغانستان در بخش جنگ، کشمکش و ستمگری جشنواره لندن حضور خواهد داشت.

طبق تفکرات متحجرانه طالبان، خوانندگی و سرودن شعر اموری منافی عفت در نظر گرفته می‌شوند و به همین دلیل زنان افغانستان با سرودن شعر ممکن است به مجازاتی سنگین از جمله اعدام محکوم شوند و از این رو با وجود گسترش محبوبیت انجمن «میرمان بهیر» زندگی زنان حاضر در آن، به دلیل آینده مبهم و نا مشخص افغانستان نگران کننده است.

جشنواره بین‌المللی شعر لندن، تابستان امسال میزبان سی شاعر از بیش از ده کشور از جمله عراق، فلسطین، ایران، پاکستان خواهد بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.