حک شدن شعر معروف کدکنی بر دیوار هلند و امکان دریافت وجه باقی‌مانده بن کارت‌های نمایشگاه، تنه بخشی از اخبار واتفاقات این هفته حوزه ادبیات است.

به گزارش خبرنگار ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، سومین هفته از خرداد‌ماه در حالی سپری شد، که رویداد‌ها متعددی در حوزه نشر و ادبیات رخ داده است که از مهم‌ترین‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:برنامه‌های «شب‌های بخارا» از سال‌ها خدمات پور سلطانی در عرصه کتابداری تقدیر به عمل آمد. در این مراسم که چهره‌های شاخصی چون ابتهاج، بهاء‌الدین خرمشاهی، کامران فانی و ... حاضر بودند، هر یک به سخنرانی و شعرخوانی برای پوری سلطانی پرداختند.

همچنین در این روز خبری بر حک شدن شعر «به کجا چنین شتابان» سروده‌ی استاد شفیعی کدکنی بر دیواری در کشور هلند منتشر شد.

در مراسمی موسوم به «لاک‌پشت پرنده» بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان در فصل بهار معرفی ‌شدند. در این مراسم که با حضور نویسندگان و فعالان عرصه کودک و نوجوان برگزار شد، کودکان و نوجوانان با نویسندگان مورد علاقه‌شان دیدار کردند.

علاوه بر برگزاری نشست خبری رونمایی از کتاب 20 جلدی «تاریخ جامع ایران» که پس از 14 سال کوشش گروه نویسندگان منتشر شده است، در مراسمی تازه‌ترین کتاب مهدی قزلی با عنوان «جای پای جلال» مورد نقد قرار گرفت. این کتاب حاصل تک نگاری‌های قزلی از سفرش به شهرهایی است که جلال آل احمد به آنجا رفته بود.

همچنین در این روز، اسامی نامزدهای تمامی بخش‌های سیزدهمین جایزه‌ قلم زرین معرفی شد. این مراسم که در 14 تیر جاری، همزمان با روز ملی قلم برگزار می‌شود، در 5 بخش نقد و پژوهش ادبی، داستان بزرگ‌سال، شعر بزرگ‌سال، داستان کودک و نوجوان و شعر کودک و نوجوان به معرفی آثار خواهید پرداخت.

مهم‌ترین خبر در این حوزه به قابل دریافت بودن وجه باقی‌مانده در بن کارت‌های الکترونیک دانشجویی از تیر‌ماه، اختصاص داشت. بن کارت‌های الکترونیک صرفاً در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، قابل استفاده بودند.

همچنین در این روز، شهر کتاب مرکزی در مراسمی از «نمایشگاه سقراط» که در روزهای اخیر در تالار وحدت، به روی صحنه رفته بود، رونمایی کرد.

در آخر 21 خرداد، آخرین نامزدهای دوره ششم جایزه ادبی پروین اعتصامی معرفی شدند تا درنهایت اختتامیه این دوره، سه‌شنبه 26 خرداد ساعت 18، با معرفی آثار برگزیده برگزار شود.

از دیگر خبرهای عرصه نشر و ادبیات، درگذشت احمد قاضی روزنامه‌نگار، نویسنده و مترجم زبان ادبیات کردی بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار