دبیر طرح 1449 قرآن کتاب زندگی گفت: طرح 1449 با محوریت سوره‌ی مبارکه یاسین از امروز آغاز و تا 19 شهریور‌ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، انس با قرآن کریم موهبتی است که از رهگذر توفیق الهی برای انسان‌های تعالی جوی، متقی و خواهان هدایت و سعادت حاصل می‌شود، طرح بزرگ قرآنی برای اولین بار در 1441‌امین سال نزول قرآن و با هدف آموزش 10 میلیون حافظ قرآن کریم آغاز شد و از آن پس این سنت ادامه یافت.
 
این طرح با اهداف بهره‌مندی مخاطبان برای بهینه‌سازی اوقات فراغت تابستانی آن‌هااست،که نگاهی گذرا میکنیم برآنچه در چند سال برگزاری این طرح رخ داد.
 
طرح بزرگ قرآنی 1441 در تابستان سال 1386 توسط شبکه قرآن سیما با محوریت آیات "سوره‌ی مبارکه زمر" آغاز شد.
 
طرح 1442 در سال 1387 با محوریت آیات "سوره‌ی مبارکه یوسف (ع)" بود و در سومین سال برگزاری طرح 1443 نیز در سال 1388 با محوریت سوره‌ی مبارکه اسراء اجرا شد.
 
در سال 1389 طرح 1444 با بهره‌مندی مخاطبان و بهینه‌سازی فراغت تابستانی آنان از آموزه‌های قرآنی و تعالی بخش "سوره‌ی مبارک کهف" برگزار شد.
 
طرح قرآنی 1445 در سال 1390 نیز با محوریت "سوره‌ی مبارکه‌ی انفال" به منظور آموزش و ترویج قرآن کریم اجرا شد.
 
در سال 1391 طرح قرآنی 1446 با محوریت نهضت حفظ قرآن کریم و با موضوع جزء 30 کتاب الهی برگزار شد.
 
اجرای طرح 1447 در سال 1392 حفظ جزء قرآن کریم و آشنایی مخاطبان با روخوانی، رو نخوانی، صحت نسبی تلفظ حروف در حد قرائت نماز و مفاهیم بلند این سوره‌ها در راستای طرح ملی حفظ قرآن کریم بود.
 
طرح بزرگ قرآنی 1448 در هزار‌و چهارصد‌و چهل‌و هشتمین سال نزول قرآن در سال 1393 با محوریت آیات مرتبط با سبک زندگی اسلامی برگزار شد، که این اقدام در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10میلیون حافظ قرآن در کشور شکل گرفته است.
 
طرح بزرگ قرآنی 1449 تابستان امسال در هزار‌و چهارصد‌و چهل‌و نهمین سال نزول قرآن با محوریت "سوره مبارکه‌ی یس" امروز شنبه آغاز شد.
 
این طرح قرآنی در چندسالی که از برگزاری آن می گذرد بصورت جدا در رادیو و تلویزیون انجام می شد اما امسال طرح قرآنی 1449 با ادغام اجرای طرح، در رادیو و تلویزیون،از شنبه 23 خرداد برگزار می شود.
 
احمد لیالی، دبیر طرح 1449 قرآن کتاب زندگی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: طرح 1449 قرآن کتاب زندگی در راستای طرح‌های قبلی و در اوقات فراغت تابستانی توسط شبکه‌ی قرآن سیما طراحی شده و از امروز کار خود را آغاز می‌کند.
 
وی ادامه داد: این طرح از سال 86 آغاز شده است در بهمن‌ماه سال گذشته جلسه‌ای را در خصوص این طرح با همه‌ی نهادهای که در این طرح با ما همکاری دارند آغاز کردیم این اولین بار است که همه‌ی نهادهای قرآنی در طرح 1449 حضور دارند.
 
لیالی گفت: محتوی طرح سوره‌ی مبارکه یاسین است که از امروز طرح 1449 قرآن کتاب زندگی آغاز شد و تا 19 شهریور‌ماه ادامه دارد.
 
دبیر طرح 1449 گفت: ما امسال در این طرح، 2 نو‌آوری داشتیم که اولین آن این است که کاروان همدلی و هم‌زبانی به وصورت سیار در تمامی استان‌های کشور حضور خواهد داشت که از امروز کار خود را آغاز می‌کند.
 
وی ادامه داد: این کاروان امروز در استان البرز مستقر بوده و روز بعد به استان قزوین سفر می‌کند. این کاروان در طول سه ماه برگزاری طرح 1449 شهرها و استان‌های کشور را طی خواهد کرد.با توجه به وسعت شهر این کاروان روزهای بیشتری را در آن شهرها می‌ماند.
 
لیالی افزود: برنامه‌های طرح 1449 از شنبه تا پنج‌شنبه از شبکه‌های مختلف تلویزیون و رادیویی پخش خواهد شد.
 
دبیر طرح 1449 اظهار داشت: دیگر نوآوری در طرح امسال کتاب 1449 بوده که تدوین شده در حال چاپ است که از اوایل ماه مبارک رمضان در اختیار نهادهایی که با ما همکاری دارند قرار می‌گیرد. نهاد‌های مربوطه کلاس‌های طرح 1449 را با محتوای کتاب این طرح برگزار می‌کنند.
 
وی در ادامه گفت: مسابقه‌ی پیامکی خواهیم داشت که از شبکه‌های رادیو و تلویزیون به طور یکسان پخش می‌شود همچنین مسابقه‌ی داخل استودیو که به صورت تلفنی خواهد بود. فایل PDF کتاب 1449 قرآن کتاب زندگی بر روی سایت این طرح قرار گرفته است به آدرس www.1449.ir قرار گرفته است.
 
دبیر طرح 1449 ضمن اشاره به این نکته که علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه پیامکی طرح 1449 می‌توانند با شماره پیامک 10001449 در این مسابقه شرکت کنند بیان کرد: ما اپلیکیشنی برای طرح 1449 طراحی کردیم که از اول ماه مبارک رمضان با کل محتوای این طرح و با آیتم‌های مختلف بر روی سایت این طرح به صورت رایگان قابل دسترسی است که علاقه‌مندان می‌توانند این اپلیکیشن را رایگان بر روی گوشی‌های خود نصب کنند.
 
لیالی افزود: شبکه قرآن سیما و رادیو قرآن هر روز دو ساعت برنامه را به صورت زنده روی آنتن می‌برد و شبکه‌های رادیو و تلویزیون نیز در مدت زمان 25 دقیقه‌ای برنامه‌های طرح 1449 را به روی آنتن می‌برند.
 
وی افزود: سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در این طرح با ما مشارکت دارند همچون سازمان اوقاف و امور خیریه دارالقرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرداری تهران اتحادیه‌ی انجمن‌های دانش‌آموزان شورای توسعه‌ی فرهنگ قرآنی، اتحادیه‌ی قرآن مردمی از تشکل‌های قرآنی دارالقرآن بسیج کل، سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، ادامه کل قرآن و عترت نهاد وزارت آموزش و پرورش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، رادیو قرآن و شبکه‌ی قرآن که متولی طرح 1449 است در این طرح با ما همکاری دارند.
 
لیالی خاطرنشان کرد: در برنامه‌هایی که از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود ارتباطی هم به طور زنده با رادیو قرآن خواهد داشت.
 
لازم به ذکر است که شبکه‌ قرآن سیما برنامه‌ی خود را از ساعت 17 تا 19 بعد از ظهر به صورت زنده به روی آنتن می‌برد و همچنین رادیو قرآن از ساعت 17:30 تا 19 بعد از ظهر پخش می‌شود.
 
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۴
سلام نتایجبرندگان طرح قرانی 1449 کی اعلام میشودونحوه دریافت جایزه چگونه است
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۲:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
سلام
من امسال شرکت کردم و امید دارم که مقام بیارم .
لطفا درمورد حفظ سوره یس توضبح دهید.
با تشکر....
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
باعرض سلام وخسته نباشید من یکی از مخاطبان این برنامه هستم وخیلی دلم می خواهد در این برنامه شرکت کنم اما هنوز متوجه نشدم امسال برگزاری این مسابقه به چه صورتی است.؟اگه ممکنه منو راهنمایی کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عبدالقادر شکوهی
۱۴:۴۰ ۰۸ تير ۱۳۹۴
لطفا درمورد برندگان مسابقه پیامکی و چگونگی اطلاع از آن و دریافت جوایز توضیح دهید
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۲۰:۳۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
با سلام و خدا قوت به همه دست اندرکاران تهیه این برنامه فوق العاده مفید مذهبی . من از ابتدا هر ساله برنامه این طرح را تماشا میکردم لیکن امسال با جدیت تمام از اولین روز برنامه را پیگیری میکنم . موضوع حفظ سوره یس برایم خیلی جالب و مهم است . روز جمعه منتظر پخش برنامه بودم که امروز با مطالعه این سایت متوجه شدم که روزهای جمعه برنامه پخش نمیشود . لطفا" در مورد زمان پخش برنامه بیشتر دقت فرمایند و اطلاع رسانی شود . متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۶:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
با سلام.خسته نباشید
من پار سال هم این طرح رو دنبال میکردم خیلی مفید ه. وفوق العاده ست خییلی ممنونم از شما .
جزاکم الله
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۶:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
با سلام چرا شبکه 3 برنامه رو به کیفیت پارسال پخش نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۴:۲۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
باسلام ووقت بخیر.خواستم بگم من متوجه نشدم این طرح چطوریه لطفابیشترتوضیح دهید
آخرین اخبار