دانشمندان بلژیکی دریافتند در شرایط بحرانی مغز انسان 30 درصد فعالتر کار می‌کند. علت آن ترشح هورمون‌ها در خون، تسریع کار قلب و اشباع آن با اکسیژن است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پورتال خبری Sianews متخصصان یکسری آزمایشات انجام دادند و در نتایج آنها معلوم شد در شرایط سخت و بحرانی انسان قادر است بسیار سریع‌تر از هنگامی که او آرام است، راه چاره را پیدا کند.

دلیل این‌ امر آن است که در شرایط بحرانی، در خون آدرنالین و سایر هورمون‌ها ریخته می‌شود، همچنین ضربان قلب و تنفس تندتر می‌شود، منجر به این می‌شود که مغز به طور موثر‌تر با اکسیژن اشباع شود و فعال‌تر شروع به کار کند. در نتیجه انسان سریع تر راه خروج از شرایط دشوار را پیدا می‌کند.

همچنین متخصصان دریافتند در دوره سخت و دشوار زندگی مغز قادر است قابلیت و قدرت فوق‌العاده از خود نشان دهد، اما از آنجا که تمام توانایی‌های مغز تا کنون بررسی‌ نشده و ناشناخته باقی مانده است پیش بینی اینکه در شرایط دشوار، مغز چه چیزی می‌تواند از خود نشان دهد، سخت است.

علاوه بر این، در جریان آزمایش در شرایط بسیار دشوار افراد توانستند 80 درصد آینده را پیش بینی کنند، اما خود آنها نفهمیدند چگونه این پیش‌بینی حاصل می‌شود.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.