مركز بين المللی تجارت و صادرات برنج ایران مورد حمایت قرار می گیرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران در بازدید از مركز بين المللی تجارت و صادرات برنج ايران در آمل با بیان اینکه هزینه تولید برنج در کشور بالا است گفت: در مقایسه با کشورهای تولید کننده برنج که تامین آب هزینه ندارد و کاشت و برداشت در طول سال انجام می گیرد برنج ایرانی نمی تواند با آن ها رقابت کند.

حیدرپور وی افزود: برنج طارم به جهت عطر و بو و کیفیت می تواند با برنج کشورهای هند و پاکستان رقابت داشته باشد.

به گفته وی، سال گذشته، سال بدی برای برنج کاران مازندران بود که برنج در دست کشاورزان باقی ماند و خریداری نشد که با پیگیری های صورت گرفته دولت وارد عمل شد و 15 هزار تن برنج را خریداری کرد و توانستیم بازار را از رکود خارج کنیم.

مدیر عامل مركز بين المللی تجارت و صادرات برنج مازندران نیز با اشاره به اینکه احداث این مرکز در راستای مصوبات هیات دولتلست گفت : به منظور تحقق و گسترش تولید و کنترل توزیع صحیح و اطلاع رسانی دقیق از وضعیت بازار کشور تاسیس شد.

سید اسماعیل یزدان پناه افزود: با توجه به شروع عملیات فاز اول ساختمان ها و غرفه، نیازمند حمایت های دولت برای تامین اعتبارات لازم هستیم که بتوانیم ظرف دو سال آینده با راه اندازی چندین اکیپ کاری عملیات مرکز بین المللی را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ایران ، برنج ، صادرات ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.