رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه برخی سیاسیون مصاحبه‌هایی را انجام می‌دهند که منجر به تنش در کشور می‌شود، گفت: متاسفانه در پی این مصاحبه‌ها در بین گروه‌ها و احزاب اختلافاتی به وجود می‌آید و باید از آن اجتناب کرد.

فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، ضمن آرزوی موفقیت برای دولت تدبیر و امید در عرصه‌های مختلف کشور، اظهار داشت: کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر برهه‌ای از تاریخ شرایط خاصی داشته و در حال حاضر نیز در عرصه بین‌المللی و اقتصادی شرایطی خاص دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از تیم هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: ایشان همواره حمایت‌های گسترده‌ای از دولت داشتند و در برخی موارد توجه مقام معظم رهبری به مذاکرات هسته‌ای غیرقابل پیش‌بینی و تصور بوده است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس ضمن توصیه به دولتمردان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در شرایط خاصی بسر می‌بریم به نظر می‌رسد دولت باید با مدیریت بهینه، برنامه‌ریزی دقیق و سیاست‌گذاری صحیح اثر تحریم‌ها را خنثی کرده و آنچه که شایسته است، انجام دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با وجود مشکلات در برخی عرصه‌ها پیشرفت چشمگیری داشتیم که می‌توانیم بگوییم در منطقه حرف اول را می‌زنیم و با وجود تحریم، کمبود فروش نفت و منابع مالی این مشکلات را می‌توانیم پشت‌سر بگذاریم.

وی با انتقاد از نبود مدیریت صحیح در صنعت نساجی کشور، اظهار داشت: متاسفانه این صنعت مورد بی‎مهری مسئولان قرار گرفته تا جایی که به نابودی و تعطیلی آن منجر شده است در این راستا صنعت خودروسازی نیز خالی از مشکل نیست و مدیریت صحیح دولتمردان را می‌طلبد.

رهبر با اشاره به موضوع  هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: از سال‎های گذشته مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری کرده و آن را به تصویب رساند و در مرحله اول قرار بود که 30 درصد از فروش حامل‌های انرژی به حمایت از تولید اختصاص پیدا کند که در واقع این نیاز و خواسته صنعتگران و تولیدکنندگان بود، اما متاسفانه با گذشت 5 سال هنوز این مهم به وقوع نپیوسته است.

این نماینده مجلس افزود: ما می‌توانیم در عرصه‌های مختلف پیشرفت چشمگیر داشته باشیم، اما نیازمند مدیریت و دقت نظر دولت هستیم. این دولت باید قدردان مردم قانع، صبور و ولایتمدار باشد که همواره در صحنه حاضر بودند و می‌توانند از پتانسیل آنان در اداره کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برخی سیاسیون مصاحبه‌هایی را انجام می‌دهند که منجر به تنش در کشور می‌شود، گفت: متاسفانه در پی این مصاحبه‌ها در بین گروه‌ها و احزاب اختلافاتی به وجود می‌آید و باید از آن اجتناب کرد، بنابراین باید در  این مسیر همواره تهدید و اختلاف به فرصت تبدیل شود.

رهبر در ادامه به وضعیت شغلی زنان در کشور اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات تبعیض شغلی میان دو جنس ممکن است مثبت باشد و نگرانی درباره عدم اشتغال بانوان درباره آقایان نیز صدق می‌کند و در حال حاضر نرخ بیکاری به گونه‌ای است که در هر خانواده حداقل 2 الی 4 نفر بیکار هستند، بنابراین نباید نگاه جنسیتی به این موضوع داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر شرایط برای خانم‌ها بسیار خوب شده، اگر به شرایط قبل از انقلاب بازگردیم این تفاوت را کاملا احساس می‌کنیم، زنان امروزه آزادند و با  امنیت کامل در جامعه حضور دارند و خانواده‌ها آنقدر به اجتماع اعتماد کرده‌اند که دخترانشان در اقصی نقاط کشور به تحصیل و کار می‌پردازند.

رهبر تاکید کرد: نباید این مسئله را نادیده گرفت که مشغول شدن بانوان به کار و تحصیل آنها را از زندگی، فرزندآوری و خانه‌داری بازدارد و این امر نیازمند مدیریت و فرهنگسازی است و یک تلاش مضاعف را می‌طلبد، اگر همفکری و همنوایی در جامعه باشد، شرایط خوب برای اشتغال فراهم خواهد شد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به بیمه زنان خانوار نیز گفت: ما برای این امر دو سال بودجه در نظر گرفته‌ایم و این موضوع نیازمند به ارائه لایحه از سوی دولت بود و به منابع مالی نیاز داشت تا به مجلس بیاید، اما متاسفانه مورد بی‌مهری دولت قرار گرفت.

این نماینده مجلس همچنین درباره افزایش مرخصی زایمان زنان خاطرنشان کرد: ما برای این امر مرخصی را از 3 ماه به 6 ماه افزایش دادیم و پس از بررسی میزان این مرخصی به 9 ماه افزایش پیدا کرد و 2 هفته مرخصی اجباری را برای همسران  بانوان باردار در نظر گرفتیم، این امر نشان می‌دهد که باید توجه خاصی به فعالیت‌های اجتماعی زنان و خانه‌داری‌شان شود، اگر در این راستا توازن وجود نداشته باشد، مشکلاتی برای آینده کشور به وجود می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار