معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: انتخابات سال 92، نه بزرگ ملت به شرایط مدیریتی گذشته و آری به دولتی بود که قصد مدیریت کشور بر اساس اعتدال و عقلانیت را داشت.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "شهیندخت مولاوردی" روز دوشنبه در مراسم سالروز حماسه سیاسی سال 92 در زنجان گفت: ملت ایران در این انتخابات به آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ کشور رای دادند.

وی افزود: انتخابات سال 92 در حالی برگزار شد که کشور از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شرایط خاصی به سر می برد.

مولاوردی اظهار کرد: تحلیل انتخابات سال 92 با در نظر گرفتن شرایط موجود و پیش روی کشور در آن دوران امکان پذیر است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مردم در این شرایط در اصل به فردی رای دادند که قصد حرکت در مسیر اعتدال، بازگرداندن آرامش به کشور و تعامل با جهان را داشت، گفت: در صورتی که شرایط گذشته تداوم پیدا می‌کرد، به حتم کشور با بحران جدی و بزرگ مواجه می شد. 

وی خاطر نشان کرد: نگاه رهبری و فراخوانی که سال 92 بر لزوم حضور مردم در پای صندوق‌های رای دادند، احساس موثر بودن رای مردم را در سرنوشت کشور نشان داد.

مولاوردی ادامه داد: روحانی در اصل منتخب جامعه جوانان، زنان و دانشگاهیان کشور بود که در تلاش برای بازگشت مدیریت مبتنی بر عقلانیت به کشور بودند. 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به شرایط کشور در سال 92 پیش از برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: در این دوران می‌شد فاصله زیاد شاخص‌های رشد کشور را تا پایان برنامه پنجم و سند توسعه 1404 دید و شاهد نگرانی و دغدغه صاحب‌نظران و دلسوزان نظام نسبت به این وضعیت بود.

وی روحانی را فردی معتدل میان اصلاح طلبان و اصولگرایان عنوان کرد و مهمترین ادعای رییس جمهوری پیش از انتخابات را آگاهی از مسایل و دغدغه‌های مردم و داشتن کلید حل مشکلات پیش روی کشور و توانایی بازگردادن آرامش به زندگی در کنار تداوم فعالیت هسته ای برشمرد.

مولاوردی با بیان اینکه کشور در آن دوران در زمینه فناوری هسته‌ای در بن بستی گرفتار شده بود که ادامه روند آن می‌توانست تبعات خطرناکی برای نظام به همراه داشته باشد، افزود: انتخاب خط اعتدال در انتخابات نشان دهنده بلوغ سیاسی مردم ایران بود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مردم جمهوری اسلامی در هر زمان که لازم بود در صحنه حاضر شدند و بلوغ سیاسی خود را به نمایش گذاشتند، علت عدم تحقق برخی از وعده‌های رییس جمهوری را تلاش برای برطرف سازی ویرانی‌های باقی مانده از گذشته عنوان کرد.

وی مهمترین رویکرد دولت طی دو سال گذشته را فعالیت در عرصه سیاست خارجه و اجرای طرح بهداشت و سلامت عنوان کرد و طرح تحول نظام سلامت کشور را دارای سه فاز درمانی، بهداشتی و پیشگیری برشمرد.

مولاوردی تاکید کرد: هم اکنون مرحله نخست این طرح اجرا شده که به سبب آن 9 میلیون نفر موفق به دریافت دفترچه سلامت و بهره مندی 11 میلیون نفر از بسته غذایی شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در فاز دوم که مربوط به حوزه بهداشت است، دولت اقدام به توسعه تمام خدمات بهداشتی و درمانی در سطح روستاها و مناطق محروم برای ارتقای شاخص سلامت ملت ایران کرده است.

وی به تصمیم دولت برای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها اشاره کرد و افزود: با وجود آنکه تا کنون دولت نتوانسته است بخش عمده‌ای از این قانون را به درستی اجرا کند، اما تمام تلاش خود را برای هدایت یارانه‌های نقدی برای پرداخت به افراد و خانوارهای نیازمند به کار بسته است.

مولاوردی به کاهش قیمت جهانی نفت اشاره کرد و از رسیدن سقف بودجه سال جاری به 32 هزار میلیارد تومان و نرخ تورم به 15 درصد خبر داد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه هم اکنون 500 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام باقی مانده از گذشته در کشور وجود دارد که اتمام تمامی آنها نیازمند سپری شدن سال‌ها زمان است، گفت: به همین دلیل دولت اولویت کاری خود را تعیین تکلیف و اتمام این پروژه ها در سفرهای استانی قرار داده است.

وی تاکید کرد: دولت برای دو سال آتی، در کنار ساماندهی پروژه‌های باقی مانده از گذشته، به برنامه ریزی برای اشتغال و رفع بیکاری جوانان خواهد پرداخت و توسعه متوازن در شهر و روستا، میان زن و مرد و حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار قرار خواهد داد.

مولاوردی به تلاش گروهی برای بی تاثیر نشان دادن اقدامات دولت طی دو سال گذشته و ایجاد روحیه ناامیدی در میان مردم اشاره کرد و راهکار مقابله با این گروه ها را اعتماد ملت به دولت برشمرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار