مقامات حماس برای بررسی طرح آتش‌بس با رژیم صهیونیستی وارد قطر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست؛ چند مقام ارشد حماس با هدف بررسی طرح آتش‌بس 5 ساله با رژیم صهیونیستی به دوحه – پایتخت قطر – سفر کردند. "موسی ابومرزوق،" عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس، نیز در این سفر حضور دارد. او به دنبال ایجاد دروازه‌ای قانونی در بندرگاه غزه است تا ارتباط این باریکه با جهان بیرون برقرار شود.

قرار بود در این سفر موضوع ساخت یک فرودگاه مجهز در نوار غزه هم به بحث گذاشته شود؛ اما این طرح تا اطلاع بعدی مسکوت باقی می‌ماند. با توجه به حمایت اروپا از مذاکرات غیر‌مستقیم حماس و رژیم صهیونیستی، در این سفر موضوع برقراری آتش‌بس 3 تا 5 ساله میان دو طرف بررسی خواهد شد. 

"نیکولای ملادینوف،" وزیر امور خارجه سابق بلغارستان و فرستاده سازمان ملل متحد به نوار غزه، طرحی مبنی بر آتش‌بس حماس و رژیم صهیونیستی ارائه داده است که "ابومرزوق" پیش نویس آن را همراه با خود به دوحه آورده است. 

"بنیامبن نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، 24 آوریل سال گذشته ( 4 اردیبهشت 93) پس از جلسه اضطراری 6 ساعته با اعضای کابینه، دستور به توقف مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار