سجادی در نشست خبری مطرح کرد؛

احتمال دستیابی اصولگرایان به فرمولی برای وحدت/ کوهکن رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان شد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از تشکیل ستاد انتخاباتی این جبهه به ریاست محسن کوهکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان در نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: این امکان وجود دارد که اصولگرایان به فرمولی برای وحدت و انسجام برسند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر اصولگرایان در انتخابات پیش رو حق‌گرایی داشته باشند به نتیجه خوبی خواهند رسید، ادامه داد: تجربه انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که اگر اصولگرایان همگرایی داشته باشند، نتیجه خوب است و اگر تفرق و تشتت داشته باشند مانند انتخابات ریاست جمهوری 92 ضرر خواهند کرد.

جبهه پیروان از تلاش سایر اصولگرایان استقبال می‌کند

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تشکیل جبهه یکتا گفت: جبهه پیروان از تلاش سایر اصولگرایان استقبال می‌کند، چون مانند جویباری است که به رودخانه تبدیل و به دریای وحدت متصل می‌شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: جبهه پیروان از اینگونه حرکات استقبال می‌کند.

سجادی با اشاره به پیاده شدن فرمول‌هایی مانند 5+6 و 7+8 در انتخابات گذشته و مفید خواندن آنها اضافه کرد: این فرمول‌ها که با محوریت روحانیت بود، خوب جواب داد. 

محوریت جامعتین برای ما اهمیت زیادی دارد

وی همچنین با بیان اینکه جبهه پیروان با جامعه روحانیت و جامعه مدرسین ارتباط سنتی دارد، اظهار داشت: ما هر چند وقت یکبار با جامعتین ملاقات داریم و آقای باهنر نیز اخیرا با آیت‌الله موحدی کرمانی ملاقاتی داشته است.

سجادی با بیان اینکه ما از لحاظ راهبردی جامعتین را از اروپای مرجع اصولگرایان می‌دانیم، تصریح کرد:  معتقدیم که مواضع گروه‌های مرجع بسیار تاثیرگذار است لذا محوریت جامعتین برای ما اهمیت زیادی دارد و ما نظرات کارشناسی خود را به آنها ارائه داده و از آنها کسب فیض می‌کنیم.

کوهکن رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان شد

سخنگوی جبهه پیروان سجادی با اشاره به آخرین برنامه‌های انتخاباتی این جبهه نیز گفت: ما درباره انتخابات مجلس بحث‌های درون‌گروهی زیادی داشتیم و کمیته انتخابات را برای شناسایی کاندیداهای بالقوه و بالفعل در سراسر کشور شناسایی کردیم، همچنین ستاد انتخابات جبهه پیروان تشکیل شد و با نظر شورای مرکزی، محسن کوهکن به عنوان رئیس ستاد انتخاب شد.

سجادی با بیان اینکه در این ستاد، دبیران کل عضو جبهه و نمایندگان آنها می‌توانند عضو ستاد باشند، تصریح کرد: واحد سیاسی، تبلیغات خواهران، استان‌ها و تدارکات در این ستاد وجود دارند و این فعالیت‌ها درون‌جبهه‌ای است و ما فعالیت بیرونی نداریم.

خانه احزاب به باشگاه احزاب تبدیل شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سجادی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب تصریح کرد: با همت وزارت کشور در این دولت توجه خاصی به احزاب می‌شود و از اموری که در حال به سامان رسیدن است بحث خانه احزاب است.

سخنگوی جبهه پیروان ادامه داد: ما نقدهایی را به کارکرد آن داریم و معتقدیم اگر عنوان خانه احزاب، باشگاه احزاب شود بهتر است.

به گفته سجادی، منظور از مستقلین در خانه احزاب باید مشخص شود.

مذاکره‌کنندگان، شأن و عزت نظام را حفظ کنند

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکره کنندگان به عنوان فرزندان انقلاب، کار سخت و نفس‌گیری انجام می‌دهند و انتظار ملت این است که شأن و عزت نظام را حفظ کنند. 

سجادی همچنین درباره بازرسی از مراکز نظامی تصریح کرد: بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان از خطوط قرمز ما است و درباره پروتکل نیز مشاهده می‌کنیم که آمریکا و روسیه که آن را امضا کرده‌اند اما اجازه بازرسی به کسی ندادند.

به گفته سخنگوی جبهه پیروان، نتیجه مذاکرات هرچه که باشد باید ملت ایران انسجام و همدلی خود را حفظ کنند.

وی همچنین با اشاره به نقشه آمریکا برای تجزیه کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد توطئه تجزیه کشورهای اسلامی در خصوص سودان آنها موفق شدند و برای تجزیه یمن و عراق برنامه دارند و می‌خواهند خواب‌های استعمار را تعبیر کنند.

امیدواریم جبهه یکتا به انسجام اصولگرایان کمک کند 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سجادی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تشکیل جبهه یکتا گفت: افرادی که در دولت سابق حضور داشتند جزئی از جبهه پیروان بودند و جزء نیروهای خوب اصولگرایی هستند. البته شنیده‌ام که جبهه یکتا محوریت جامعتین را پذیرفته‌اند و قصد دارند در جهت انسجام اصولگرایان فعالیت کنند؛ جبهه پیروان از اینگونه حرکات استقبال می‌کند و امیدواریم جبهه یکتا به انسجام اصولگرایان کمک کند و در جهت تفرقه نباشد که حتماً در جهت تفرقه نیست.

وی ادامه داد: تمام اصولگرایان با توجه به زیرساخت مشترک گفتمان انقلاب، می‌توانند در جهت انسجام اصولگرایان فعالیت کنند؛ جز یک گروه که انحرافی است که ما به هیچ عنوان با گروه انحرافی کار نمی‌کنیم.

در انتخابات خبرگان از لیست جامعتین حمایت می‌کنیم

سخنگوی جبهه پیروان همچنین انتخابات خبرگان را یک بحث نخبگانی، علمایی و حوزوی دانست و گفت: سازو کار آن مربوط به علما است اما ما برای انتخابات خبرگان از لیستی که جامعتین ارائه دهد حمایت می‌کنیم.

سجادی در پاسخ به سوالی درباره استانی شدن انتخابات مجلس نیز گفت: استانی شدن انتخابات مجلس قطعا به نفع احزاب است چرا که احزاب از این طریق می‌توانند در سطح استان هم لیست بدهند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره استعفای منوچهر متکی از جبهه پیروان خاطرنشان کرد: خیلی وقت است که متکی فعالیتش را در جبهه پیروان کم کرده است و از دبیرکلی تشکل متبوع خود کناره گیری کرده است لذا عضو شورای مرکزی جبهه پیروان نیز نخواهد بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار