به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور استاندار کردستان و مسوولان محلی، دو طرح تولید پرورش قارچ در دهگلان افتتاح شد.

 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان در آیین افتتاح این طرح ها در دهگلان گفت: 13 واحد پرورش قارچ به مساحت 5 هکتار و سطح مفید 1.7 هکتار با ظرفیت تولید دو هزار تن در استان فعال است.

رشادت، سرانه مصرف قارچ در کردستان را یک کیلوگرم ذکر کرد وافزود: سه برابر این میزان در شهرستان دهگلان تولید می شود و مازاد بر مصرف آن به سایر استان های کشور می شود.

وی گفت: صادرات قارچ به کشور عراق از سال گذشته آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان در جریان افتتاح واحد تولید قارچ روژان یکی دیگر از واحدهای افتتاحی، اعتبار مورد نیاز این طرح را از محل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی حدود 17 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان تسهیلات 700 میلیون تومان آورده شخصی بوده است.

این واحد تولیدی تاکنون برای 23 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است که از این تعداد زمینه اشتغالزایی دایم برای 15 نفر و اشتغالزایی پاره وقت برای هشت نفر را فراهم کرده است.

وی ظرفیت اسمی اولیه این واحد تولیدی را 240 تن عنوان کرد و گفت:هم اکنون ظرفیت این واحد تولیدی به 300 تن افزایش یافته است.
تولید قارچ چیا یکی دیگر از واحدهای افتتاحی بود که در زمینی به مساحت هزار و 840 متر مربع و سرمایه ای حدود 750 میلیون تومان راه اندازی و افتتاح شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی کشاورزی استان هزینه افتتاح این واحد تولیدی را 750 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان سرمایه 5 میلیارد ریال تسهیلات دولتی و دو میلیارد ریال آن آورده شخصی بوده است.

رشادت افزود: این واحد تولیدی از ظرفیت تولید 220 تن قارچ برخوردار است و زمینه اشتغالزایی 24 نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.