در مسجد ارگ تهران؛

مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله گیلانی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله محمدی گیلانی روز سه‌شنبه( دوم تیر) برگزار می‌شود.

بزرگداشت اولین سالگرد آیت‌الله گیلانی برگزار می‌شودبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت "آیت‌الله محمدی گیلانی" برگزار می‌شود.

این مراسم ساعت 11 روز سه‌شنبه ( دوم تیرماه ) در مسجد ارگ تهران با حضور مسئولان و شخصیتهای سیاسی و قضایی  و با سخنرانی حجت‌‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضاییه برگزار می‌شود.

گفتنی است آیت‌الله محمدی گیلانی در سال 1307 هجری شمسی در روستای دعوی سرا از توابع رودسر چشم به جهان گشود. وی دروس حوزوی را در حوزه علمیه قم ادامه داد و به مدت 12 سال از محضر آیت‌الله بروجردی تلمذ کرد، همچنین در دروس فقه امام خمینی(ره) شرکت می‌کرد. وی علاوه بر تدریس و تحصیل با اکثر بزرگان و مراجع حوزه علمیه قم مانند آیات گلپایگانی، اراکی و بهجت حشر و نشر داشتند.

با پیروزی انقلاب اسلامی، آیت‌الله گیلانی که خود از شاگردان و یاران وفادار امام خمینی بود، استوار و مصمم پای در راه نهاد و نقشی بزرگ و فراموش ناشدنی را در تاریخ انقلاب اسلامی و ایران اسلامی ایفا کرد، به گونه‌ای که امام(ره) مسئولیت حاکم شرع و ریاست دادگاه‌های انقلاب را به آیت‌الله گیلانی واگذار کردند.

آیت‌الله محمدی گیلانی، پس از سال‌ها مجاهدت علمی و عملی و تحمل چندین ماه بیماری‌ در 17 تیر ماه سال گذشته برابر با دهم رمضان 1435 دعوت حق را لبیک گفت و در جوار آستان حضرت معصومه(س) آرام گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار