اگر چه ثبت نام دانش آموزان به تازگی آغاز شده است اما شواهد امر حاکی از بروز مشکلات متعدد برای دانش آموزان و والدین است، مشکلاتی که جدای از شیوه ثبت نام با دغدغه‌های فراوان در خصوص محدوده ثبت نام همراه گشته است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با کلید خوردن آغاز ثبت نام مدارس والدین هم مراجعات خود در مدارس را از سر می‌گیرند مراجعاتی که نباید با دغدغه‌هایی همچون تغییرات ناگهانی محدود ثبت نام و یا منحل شدن یک مدرسه همراه گردد.

در این گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سری به مدارس منطقه 4 تهران زده است تا از چند و چون شیوه ثبت نام با‌خبر شود.

گفتنی است در ساعات آغازین فعالیت ستاد اصلی ثبت نام مدارس با خیل عظیمی از جمعیت والدین و دانش آموزان مواجه شدیم که همگی از ساعت 8 صبح در نوبت رسیدگی بودند رسیدگی که تا ساعت 12 هم به طول انجامید.

نکته قابل توجه این که بیش از 90 درصد مراجعان به ستاد ثبت نام مربوط به محدودیت‌های ایجاد از سوی آموزش و پرورش در خصوص محدوده ثبت نامی است، محدودیت‌هایی که با دور شدن مسیر رفت و آمد دانش آموزان و اغلب تهیه سرویس همراه گشته است.

جعفرنژاد مسئول ارزیابی و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش منطقه 4 در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات پیش آمده در مورد محدوده ثبت نامی اعلام کرد: در سال جاری ثبت نام به صورت منسجم‌تر و با جدیت بیشتری از سوی آموزش و پرورش دنبال می‌شود، اما با توجه به این که خروجی در پایه سوم و متوسطه اصلاً نداشته‌ایم و ورودی‌ها بالا بوده است، لذا با مشکل کمبود کلاس مواجه‌ایم.

وی با بیان این که این مشکلات به حدی است که از مدیران نیز خواسته‌ایم اتاق خود را در اختیار کلاس درس قرار دهند، خاطرنشان کرد: حتی به مدیران گفته شده برای خود یک کانکس در حیات تعبیه کنند و ما تمام تلاش خود را برای تأمین فضای آموزشی دانش آموزان می‌کنیم.

جعفرنژاد در پاسخ به این سوال که چرا برخی مدارس منحل شده‌اند، ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزان دختر در منطقه 4 مجبور به ادغام دو مدرسه امام جواد (ع) شدیم که این موضوع موجب نگرانی برخی از والدین گشته است، در حالی که مدرسه دیگری جهت جایگیری دانش آموزان درنظر گرفته‌ایم که از طریق مدیریت مدرسه به والدین اطلاع‌رسانی می‌شود.

اگرچه این گزارش به برخی از مشکلات روزهای نخستین ثبت نام دانش آموزان می‌پردازد، اما ما شاهد اخذ شهریه در مدارس هیئت امنایی نیز بودیم که مسئولین آموزش و پرورش اعلام می‌کنند به هیچ عنوان در هنگام ثبت نام حق اخذ شهریه ندارند. امیدواریم مشکلات ثبت نامی دانش آموزان طی روزهای آینده با جدیت بیشتری پیگیری شود.



گزارش از طیبه کارگر
   
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار