اسماعیلی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

پرونده احمدی‌نژاد در حال طی مراحل قانونی/ در مورد تجاوز به یک دختربچه 11 ساله چیزی به من گزارش نشده است

رئیس دادگستری استان تهران گفت: پرونده رئیس‌جمهور سابق در حال طی مراحل قانونی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله محمدی گیلانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به پرونده رئیس جمهور سابق اظهار داشت: پرونده احمدی‌نژاد در حال طی مراحل قانونی است.

وی درباره خبر برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تجاوز 6 نفر به یک دختربچه 11 ساله گفت: تا حالا چیزی به من اعلام نشده، اما ابهاماتی در مورد اینکه حادثه در کجا رخ داده است، وجود دارد.

رئیس دادگستری استان تهران در مورد قانون آئین دادرسی کیفری افزود: قانون آئین دادرسی کیفری در اول تیر ماه همزمان با هفته قوه قضائیه اجرایی شده و بحث‌هایی در مورد تبصره ماده 48 این قانون مبنی بر اینکه در جرایم امنیتی، وکلا با نظر رئیس قوه قضائیه انتخاب می‌شوند، وجود دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: به نظر من آنچه که گفته شده، وکلا با نظر رئیس قوه قضائیه تعیین می‌شوند که انتخاب آن‌ها برای مراحل مقدماتی و کشف جرم است.

وی اظهار داشت: در این مرحله در بسیاری از نظام‌های حقوقی اصلآ وکیل نمی‌پذیرند.

رئیس دادگستری استان تهران افزود: ما در محاکم و رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا و زمانی که کیفرخواست صادر می‌شود، محدودیتی نداریم.

اسماعیلی افزود: در مورد اینکه در مرحله مقدماتی وکیل بپذیریم یا نه، باید از وکلای خاصی استفاده کنیم تا موجب خراب شدن پرونده‌ها نشوند.

وی گفت: یک حد وسطی انتخاب شد که در مرحله مقدماتی وکلای خاصی انتخاب شوند.

رئیس دادگستری استان تهران خاطر نشان کرد: در مرحله دادسرا نیاز بود که وکیلی وجود نداشته باشد، اما در پرونده‌های امنیتی بنابر این شد که وکلای خاصی با نظر رئیس قوه قضائیه انتخاب شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار