استاندار خراسان رضوی گفت: باید از ظرفیت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی برای معرفی اسلام ناب به جهانیان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، علی رضا رشیدیان در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و شورای برنامه ریزی و هماهنگی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام 2017 با اشاره به اقدامات ناپسند دشمنان در ارائه چهره ای غیر واقعی و خشن از اسلام، گفت: دنیای استکبار به منظور جلوگیری از گرایش غرب به ویژه جوانان به دین مبین اسلام، با ایجاد و حمایت از گروهک های تکفیری و تروریستی مانند داعش و القاعده، سعی در اسلام هراسی و جلوگیری از این حرکت رو به رشد اقبال عمومی از دین اسلام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور آمادگی هر چه بیشتر این کلانشهر، اقدامات گسترده فرهنگی، عمرانی، زیر بنایی و رو بنایی در دست اقدام است .

رشیدیان ضمن تصویب ساختار شورای برنامه ریزی و هماهنگی مشهد 2017، اظهار کرد: جلسه شورای عالی سیاست گزاری این موضوع با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد برگزار و تصمیمات در آن نهایی و ابلاغ خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در موضوعات فرهنگی، همفکری و استفاده از ظرفیت نخبگان، صاحبان اندیشه و افراد تاثیر گذار، ضروری است، افزود:در مراحل تدوین این شیوه نامه از تمامی صاحب نظران به ویژه امام جمعه محترم مشهد نظر خواهی شده است.

وی ادامه داد: کسی با موسیقی مخالف نیست، بلکه دغدغه علما و مومنان و حساسیت آنان به جهت حفظ کرامت و رعایت اخلاق و ارزش های اسلامی است.

استاندار خراسان رضوی، اختلاط زن و مرد در این گونه مراسم، راه اندازی کارناوال پیش و بعد از اجرا که در آن شئونات اسلامی رعایت نمی شود و موجب خدشه دار شدن ارزش ها و باورهای اعتقادی است؛ را از جمله چالش ها در این حوزه دانست.

رشیدیان تاکید کرد: این شیوه نامه در جلسه ی آینده شورای فرهنگ عمومی استان بررسی و پس از تصویب، ملاک عمل خواهد بود. وی خاطر نشان کرد: پس از آن، برگزاری هرگونه کنسرت و اجرای زنده موسیقی در چارچوب این شیوه نامه خواهد بود.

بازنگری طرح مطالعاتی توسعه کمی و کیفی زیارت، از جمله دستور کارهای شورای فرهنگ عمومی استان بود که رشیدیان در این خصوص از تمامی مدیران و مسوولان دست اندر کار حوزه زیارت خواست تا نظرات اصلاحی خود را به دبیرخانه ارائه نمایند تا پس از اعمال و تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به عنوان یک سند بالادستی، اجرایی شود.

تخصیص 10 درصد اعتبارات استانی برای اجرای پروژه های عمرانی پایتخت فرهنگی، تخصیص 10 درصد از اعتبارات متمرکز ملی نزد وزارتخانه ها به این موضوع، تعیین ردیف خاصی در بودجه سال آینده برای پایتخت فرهنگی، پیش بینی 100 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از جمله پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.