رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت کشور در حالی از اجرای برنامه مراقبت اولیه بهداشتی در شهرهای 500-50 هزار نفر خبر داد که اجرای این طرح نیازمند تزریق منابع است.

ناصر کلانتری رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران از برنامه‌های حوزه بهداشت در سال  جدید خبر داد و اظهار داشت: برنامه حوزه بهداشت برای امسال پوشش شهرهای 50 تا 500 هزار نفر در برنامه‌های مراقبت اولیه بهداشتی است.

وی افزود: اگر مانند سال قبل، به حوزه بهداشت منابع مالی کافی تزریق شود، جمعیتی بالغ بر 18 میلیون نفر تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.

کلانتری با نگاهی به گذشته بهداشت در کشور، گفت: پس از انقلاب برنامه‌های حوزه بهداشت را ابتدا در روستاها شروع  کردیم. در حال حاضر همان برنامه به شکل روز آمد و با عنوان پوشش همگانی سلامت، امسال در شهر و روستا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه مراقبت اولیه بهداشتی در روستاها با هدف ارتقا سلامت انجام گرفت یعنی اگر در گذشته در مراکز بهداشتی تنها بهورز مستقر بود. در سال 94-93 برنامه‌های جدید خدمات توسط کارمندان آموزش دیده اجرایی می‌شود.

کلانتری به برنامه‌های جدید مراقبت اولیه بهداشتی اشاره داشت و گفت: برنامه‌های جدید ارائه خدمات برای نوجوانان، جوانان مدارس و میانسالان با تاکید بر بیماری‌های غیر واگیر رفتارهای پر خطر و اختلالات رفتاری در دستور کار قرار  گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار