تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند، در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 گفت: طرح حمایت از بانوان سرپرست خانوار و اقشار آسیب پذیر، ارائه خدمات سلامت و مشاور به روزه داران و غیره از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

سید مازیار علوی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با محوریت محلات اظهار کرد: برپایی جشن بزرگ میلاد امام حسن مجتبی (ع)، تورهای نیایش، دیدار از خانواده شهدا، اکرام ایتام، ایستگاه‌های افطار ساده و مراسم‌های شب قدر و نمایشگاه قرآنی از جمله فعالیت‌های این منطقه در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: محافل نورانی انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی و اساتید برجسته در مساجد نواحی هفت گانه این منطقه برپا می‌شود.

علوی  با اشاره به حضور قاریان بین المللی و اساتید برجسته قرآنی در این محافل گفت: مساجد جامع امام علی (ع)، مسجد جامع باغ فیض، مسجد حجت بن حسن عسگری، مسجد حضرت زینب، مسجد جامع حصارک، مسجد الله، مسجد امام حسن عسگری و مسجد مافی از جمله مساجد میزبان محافل انس با قرآن در ایام مبارک رمضان در این منطقه هستند.


اجرای طرح یاوران نماز در منطقه 9

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 9 از اجرای طرح شبکه یاوران نماز در منطقه خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی این طرح ویژه بانوان در سرای محله امامزاده عبدالله(ع) به مدت 10 روز از 14 تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هاشم فخاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 9 اظهار کرد: طرح شبکه یاوران نماز با حضور بانوان قرآن پژوه در تمامی محلات منطقه اجرا می‌شود تا با این ظرفیت و پتانسیل  در خصوص این فرضیه و به جا آوردن آن و اهمیتش مشارکت همگانی برای گسترش فرهنگ نماز صورت گیرد. 

وی افزود: این طرح مربوط به جوانان بالای 15 سال علاقمند به مباحث مربوط به نماز و دعوت دیگران برای انجام این فرضیه الهی است که کارگاه‌هایی برای این افراد تشکیل می‌شود. 

فخاری تصریح کرد: مخاطبان این طرح بانوان هستند که 120 نفر آنان در این کارگاه آموزشی شرکت می‌کنند. 

معاون شهردار منطقه 9  گفت: بانوان مبلغ با گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند به اشاعه و ترویج موضوعات مربوط به نماز مانند تشویق افراد برای ادای نماز اول وقت، حضور در مساجد برای فرضیه نماز جماعت و غیره بپردازند که این طرح تابستان امسال در این بخش از پایتخت انجام می‌شود. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
اجرای طرح ضربتی مبارزه با جانوران موذی

رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 17 از طعمه‌گذاری بیش از هزار منفذ برای مبارزه با جانوران موذی خبر داد.

علی حیدری رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 17 در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص عملکرد این اداره در ماه مبارک رمضان اظهارکرد: به منظور ایجاد پاکیزگی، طرح ضربتی مبارزه با جانوران موذی با شروع ماه رمضان کلید خورد. که در این راستا بیش از هزار منفذ در نواحی سه‌گانه منطقه 17 طعمه‌گذاری شد.

حیدری با بیان اینکه 120 بنر ویژه اطلاع‌رسانی و هشدار برای مبارزه با جانوران موذی نصب شده است، گفت: برای آگاه سازی شهروندان با چگونگی مبارزه با جانوران موذی به ویژه موش، 2000 بروشور و کتابچه‌ آموزشی بین شهروندان توزیع شد و  300 نفر ساعت نیز آموزش چهره به چهره و 30 دوره کلاس و کارگاه آموزشی در مکانهای فرهنگی برگزار می‌شود.

رییس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 17ضمن ضروری دانستن این طرح ضربتی در منطقه 17 افزود: 170 دریچه پلی‌اتیلنی نیز به منظور جلوگیری از جانوران موزی در معابر سطح منطقه نصب شد.

وی  در خصوص دیگر اقدامات این اداره به بازبینی 10 کیوسک برای جلوگیری از فروش مواد دخانی اشاره کرد و گفت: 100 پرونده نیز که در گذشته مورد تذکر قرار گرفته بودند بازبینی شدند.
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار