مدیر کل امور فنی بیمه شدگان با اشاره به خبرنگارانی که نگران وضعیت بیمه‌ای خود هستند، گفت:افزایش سطح ظرفیت پذیرش 10 هزار و 477 خبرنگار از محل هدفمندی یارانه‌ها، امکان پذیر شده است.

پایان نگرانی بیمه خبرنگارانسیروس نصیری مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: تعدادی از خبرنگاران به دلیل بدهی 60 میلیاردی صندوق اعتباری هنر به سازمان تامین اجتماعی با توقف بیمه‌ای مواجه شده‌اند و این صندوق در بخش توافق نامه‌ای که در گذشته برای پرداخت 50 درصد درمان و 10 درصد حق بیمه خبرنگاران با این سازمان منعقد کرده بود، دچار مشکل شده و 50 درصد درمان را حذف و اقدام به پایش لیست حمایتی خود کرده است.

وی در خصوص توقف بیمه عده‌ای از خبرنگاران تصریح کرد: در این راستا افزایش سطح ظرفیت پذیرش 10 هزار و 477 نفر از محل هدفمندی یارانه‌ها برای ادامه این بیمه و کاهش نگرانی بیمه شدگان این بخش، امکان پذیر شده است.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان ادامه داد: نرخ‌های 14 درصدی (بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی)، 16 درصدی (بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی) و 20 درصدی (بازنشستگی و فوت و از کار افتادگی) را شامل می شود که در واقع 2 درصد از این نرخ‌ها را دولت پرداخت کرده و به 12، 14 و 18 درصدی تغییر می‌کند.

نصیری با اشاره به توافق 10 درصدی با وزارت ارشاد از محل هدفمندی یارانه‌ها، افزود: 10 درصد حداقل مزد سال جاری از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود و مابقی آن را بیمه شده می‌پردازد.

وی تاکید کرد: خبرنگاران با مراجعه به ساختمان صندوق اعتباری هنر، واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه ششم، پلاک 13، ساختمان هنر، خود را معرفی کرده و این صندوق پس از رسیدگی به امور مربوطه، خبرنگاران را به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌کنند.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان در پایان گفت: فرد بیمه شده حداکثر سه ماه مهلت پرداخت حق بیمه خود را دارد و در غیر این صورت لغو قرارداد می‌شود.

گفتنی است؛طی مصاحبه‌‌ای با صندوق و اعتباری هنر خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به سایت www.saman.com ابتدا نحوه ثبت نام را مطالعه کرده و بر اساس موارد ذکر شده، اقدام به تکمیل پرونده خود کنند. صندوق اعتباری هنر پس از تایید پرونده، خبرنگاران را به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار