معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی « پیشاهنگ ایمنی» در مدارس تشکیل می‌شود ولی باید همه محتوای آن به صورت دقیق مشخص شود‌.

 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش‌، حمیدرضا کفاش اظهارکرد: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده است تشکلی تحت عنوان « پیشاهنگ ایمنی» در بین دانش آموزان تشکیل شود و دانش آموزان داوطلب بتوانند با آموزش های ویژه مربوط به ایمنی که برای جلوگیری از حوادث و حفظ جان دانش آموزان ایجاد شده آن ها را آموزش داده و بین اعضای خانواده و سطح جامعه منتقل کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: ما نیز از این طرح استقبال کردیم البته باید مسیر قانونی و مراحل تصویب خود را طی کند اما پیشنهاد خوبی است که به عنوان یک تشکل ایمنی مطرح شود زیرا برای حفظ جان دانش آموزان موثر است البته باید به تعبیری مشترکاتش با طرح همیاران پلیس مشخص شود زیرا همیاران پلیس نیز بحث قوانین راهنمایی رانندگی و حفاظت جان بچه ها را دنبال می‌کند.

وی گفت: آنچه استنباط می شود وزارت راه و شهر سازی می خواهد بحث ایمنی راهها ، رعایت مقررات در مسیر جاده ها ، مدارس حاشیه جاده ها و موضوع مسیر مدرسه تا خانه را به دانش آموزان آموزش دهد تا آنها نیز استاندارد و ایمنی راهها را تضمین کنند‌.

کفاش ادامه داد : به نظر می رسد حرکت ارزش مندی باشد و به دلیل اینکه با ایمنی دانش آموزان سر و کار دارد استقبال می کنیم. امیدواریم به مرور شکل پیدا کند و این حرکت های نمادین به سطح مدارس برسد تا بتوانیم یک تشکل جدید دانش آموزی را در این مسیر داوطلبانه و باشیبی ملایم بین دانش آموزان داشته باشیم‌.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بسته های آموزشی که از طریق این تشکل به دست دانش آموزان می رسد باید به تایید آموزش و پرورش برسد زیرا آموزش تخصص این وزارتخانه است و دستگاه نیز رویکردش در این زمینه قابل تحسین است.

وی خاطر نشان کرد: تخصص ما در نظام تعلیم و تربیت‌، آموزش و پرورش است و طبعا هر نهادی بخواهد در آموزش رسمی یا فوق برنامه دانش آموزان بسته آموزشی داشته باشد حتما این بسته آموزشی باید از طریق آموزش و پرورش اعلام و آموزش داده شود‌.

کفاش گفت: البته ما مشارکت بخش های تخصصی را با جان و دل قبول می کنیم. مطالب اولیه ، بروشور ها و اطلاعات اولیه را به ما بدهند، این موضوع با همکاری کارشناسان آموزش و پرورش به عنوان متون آموزشی برای پایه های مختلف تحصیلی در دسترس قرار می گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: توصیه ما برای آموزش دانش آموزان در فوق برنامه ها، آموزش های اردویی ، تشکل‌های دانش آموزی‌، مراسم صبحگاه است زیرا آموزش رسمی دانش آموزان حجم محدودی دارد و نمی توان همه آموزش های خوب را برنامه های رسمی قرار داد البته آموزش های فوق برنامه تاثیرات بیشتری برای دانش آموزان خواهد داشت‌.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.