حفظ فضای سبز 5200 هکتاری شهراصفهان ضروری است و از چند سال پیش در کنار حفظ فضای سبزموجود تلاش شد در مصرف آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز صرفه جویی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، محسن رنجبر با تاكيد بر اين مطلب گفت:در سال های اخیر تلاش شد از خاک غنی شده استفاده شود و برای کاهش مصرف آب در عرصه های فضای سبز از سیستم های آبرسانیقطره ای و زیر سطحی استفاده شد. 

به گفته وی میزان آب مصرفی فضای سبز اصفهان از یک لیتر در یک هکتار در ثانیه به 6/0لیتر در یک هکتار در ثانیه کاهش یافته است و 40 درصد در آب مصرفی برای آبیاری عرصه های فضای سبز شهر اصفهان صرفه جویی شده است. 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اين كه نیازهای آبی عرصه های فضای سبز شهر اصفهان تعیین شده است ادامه داد: عنصرهای هوشمندی برای عرصه های آبی پیش بینی شده است و بر اساس نیاز آبی میزان آب برای آبیاری مشخص می شود. 

وي عنوان كرد: در صورت تخلف و مصرف آب بیشتر از میزان مورد نیاز برای متخلفان جریمه های سنگین در نظر گرفته می شود. 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان یکی دیگر از راهکارهای صرف جویی در مصرف آب مورد نیاز برای آبیاری عرصه های فضای سبز اصفهان را استفاده از پساب دانست و گفت: تا یک ماه آینده تصفیه خانه پساب سپاهان شهر به بهره برداری می رسد.

رنجبر افزود: امسال تاکنون به دليل جاری بودن آب در رودخانه زاینده رود هنوز از تانکر برای آبیاری عرصه های فضای سبز اصفهان استفاده نشده است

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.