در چند سال گذشته به بهانه استفاده آب شرب استان های همجوار از آب زاینده رود برداشت داشته اند ولی در عمل این گونه نبوده و این میزان آب برداشته شده در صنعت به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در چند سال گذشته به بهانه استفاده آب شرب استان های همجوار از آب زاینده رود برداشت داشته اند ولی در عمل این گونه نبوده و این میزان اب برداشته شده در صنعت به کار گرفته شده است.

مجید منصوری ادامه داد: اگر بودجه کافی اختصاص پیدا نکند عملا آبی از پشت سد به سمت تونل شماره 3 نخواهیم داشت که به زاینده رود سرازیر شود و این 200 ملیون متر مکعب آب می تواند برای شرب و کشاورزی تخصیص پیداکند و مشکلات کشاورزان شرق را حل کرده و موجب احیای تالاب گاوخونی شود.

وی افزود: در دنیا صنایع فولاد را در کنار دریا بنا می کنند تا از آب بی پایان دریا ها بهره مند شوند اما متاسفانه در کشور ما این مهم صورت نگرفته و همچنان در استان های یزد و کرمان اصرار بر توسعه صنعت فولاد دارند که این اصلا به صلاح نخواهد بود.

نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید به سمت سویی برویم که صنایع با مصرف بالای آب در کنار دریاها ساخته شوند تا بتوانیم در مناطق کم اب مدیریت بهتر و منسجمی از اب داشته باشیم. 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.