این روزها بازار به حدی کساد است که حتی فروش فوق‌العاده و تخفیف‌های چشمگیر هم حریف این کسادی نشده و نتوانسته بازار را تکان دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گرانی کالاها دیگر صدای مردم را هم درآورد و دیگر رمقی برای بازار نمانده است.

در ابتدای سال بود که معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای هر گونه افزایش قیمتی را منوط به کسب اجازه از دولت عنوان کرد و به بسیاری از درخواست‌های تولیدکنندگان در رابطه با افزایش قیمت پاسخ منفی داد.

اما این استراتژی نیز جوابگو نبود و در حالیکه همه فعالان اقتصادی از ثبات و حتی کاهش قیمت کالاها خبر می دهند اما می‌توان گفت: قدرت خرید مردم به قدری کاهش یافته که دیگر فروش‌های فوق‌العاده و حتی تخفیف‌های 50 درصدی کالاهای مصرفی هم نمی‌تواند بازار را تکان دهد.

گزارش میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاکی از آن است که با وجود آنکه با آغاز ماه رمضان بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام به ارائه تخفیف تا 50 درصدی بسیاری از کالاهای پر مصرف کرده‌اند اما همچنان مردم به هنگام خرید با یک حساب و کتاب دقیق اقدام به خرید می‌کنند تا خرجشان بیشتر از دخلشان نشود.

محمدی که کارمند یک شرکت خصوصی است به خبرنگار باشگاه خبرنگاران می‌گوید با وجود آنکه همه مدعی هستند که قیمت کالاها افزایش نیافته است اما برای خرید چند قلم مواد شوینده و مواد مورد نیاز و ضروری پر مصرف در منزل برای یک ماه باید هزینه‌ای چند برابر پرداخت .

وی معتقد است هزینه اجاره مسکن مضاف بر هزینه حمل و نقل در کنار سایر هزینه‌ها به نوعی کمرشکن شده است و حتی افزایش 17  درصدی حقوق در سال جاری نیز نتوانسته جبران هزینه‌ها را نماید.

اکبری که بازنشسته آموزش و پرورش است معتقد است که با وجود آنکه قیمت‌ها به ظاهر ثابت مانده اما بسیاری از تولیدکنندگان وزن محصولات خود را کاهش داده و برای جبران عدم افزایش قیمت به این شیوه جدید روی آورده‌اند .

بر اساس این گزارش؛ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالاهای پر مصرف از 10 تا 50 درصد زیر قیمت درج شده بر روی کالا به فروش می‌رسد به عنوان مثال یک پنیر سفید 400 گرمی که بر روی آن قیمت 4100 درج شده به قیمت 3890 به فروش می‌رسد .

همچنین رب گوجه فرنگی با 30 درصد تخفیف کنسرو تن ماهی با 15 تا 25 درصد تخفیف و مواد شوینده و پاک کننده نیز با 30 درصد تخفیف به فروش می‌رسند.

در کنار تخفیف اقلام پر مصرف در سایر کالاها و حتی لوازم خانگی نیز با تخفیف به فروش می‌رسد اما هنوز بازار بی‌رونق است.

اگر چه اصناف نیز برای ماه مبارک رمضان فروش فوق‌العاده را در نظر گرفته‌اند اما این طور که به نظر می‌رسد حتی تخفیف و فروش فوق‌العاده نیز حریف رکود و کسادی بازار نشده و نتوانسته رونق را به بازار برگرداند.


گزارش: فاطمه كامرانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۴
به معنی واقعی کلمه پدرمون در اومده هیچکس هم به فریاد نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۲ ۱۴ تير ۱۳۹۴
اینم روش جدید فروش کارخانجاته قیمت روی محصولات زیادتر از قیمت واقعی روی محصول درج می گن بعد به مغازه دارا تا÷پنحاه در صد تخفیف میدن بعد فروش فوق العاده می زارن با سی در صد تخفیف
Iran (Islamic Republic of)
اپسیلون
۱۲:۲۵ ۱۴ تير ۱۳۹۴
دیوار حاشا بلنده
کدوم گرانی
راستم میگن چون گرانی یک امر نسبی است
یعنی
حقوق یک میلیون در ماه
با حقوق حداقل 10 میلیون در ماه
خرج حداقل حیات 2 میلیون تومان در ماه قابل قیاس نیست
آخرین اخبار